Twee studio's Eidos stappen over op vierdagenweek
Eidos-Montréal en Eidos-Sherbrooke zetten een belangrijke stap, want beide studio's stappen over op een werkweek van vier dagen. Het wil zo een betere balans creëren in het leven van de ontwikkelaars en andere werknemers. Voortaan moeten ze dus maar 32 in plaats van 40 uur per week werken. Het doel is om iedereen minder aan het werk te hebben, maar de kwaliteit van die uren te verbeteren. Onderzoeken hebben al getoond dat een goede balans tussen werk en vrije tijd de productiviteit van werknemers opdrijft.
Eidos-Montréal werkt momenteel aan Marvel's Guardians of the Galaxy, terwijl Eidos-Sherbrooke zich bezighoudt met enkele nieuwe technologieën voor games.
Ik heb veel onderzoek gezien dat zegt dat 6 uur werkdagen beter is, niet zo zeer 4 werkdagen, maar beide zullen wel goed zijn. Nu valt nog af te wachten of dat goed loopt, en dan zien we misschien meer bedrijven het idee overnemen. Interessant.
Geplaatst op 2021-10-08 13:32:50