REVIEW | Final Fantasy XVI - Echoes of the Fallen is kort maar krachtig
Al snel na de release van Final Fantasy XVI begonnen fans bijna te smeken voor meer content, al leek oorspronkelijk de kans klein dat we die zouden krijgen. Afgelopen week werd er dan plots uit het niets DLC aangekondigd en zelfs gelanceerd. Echoes of the Fallen is het eerste onderdeel en zet je oog in oog met Omega Weapon.
Zoals de naam van de DLC al doet vermoeden, komen we in deze relatief kleine uitbreiding iets meer te weten over de Fallen, de verdwenen beschaving die over de wereld heerste honderden jaren voor de gebeurtenissen in Final Fantasy XVI.
Wanneer er een nieuw soort crystals opduikt, gaan Clive en co op onderzoek. Waar komen de kristallen vandaag? Is er een Mother Crystal waar ze nog niet van weten? Al snel blijkt dus dat de Fallen er voor iets tussen zitten.
De zoektocht brengt je naar een Fallen constructie waar je eerder nog geen toegang tot had, maar waarvan heel wat spelers de ingang eerder al hadden gevonden. Wat volgt is enkele uren intense gevechten die eindigen met een immense boss fight.
Echoes of the Fallen voelt soms zo een beetje aan als een boss rush mode. Op amper drie uur tijd krijg je een vijftal mini-bosses voor de voeten geworpen, voor je uiteindelijk ook de strijd aan mag gaan met Omega Weapon, een van de meest legendarische vijanden uit het Final Fantasy-universum.
Die boss fights zijn leuk en zeker Omega Weapon is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar het blijft alles samen wel een mager pakket. De prijs voor deze DLC is dan ook maar €9,99. De volledige bundel, met ook de tweede DLC, kost €24,99, dus naar verwachting zal The Rising Tide een pak meer content bevatten.
Fans van Final Fantasy XVI zullen zeker genieten van Echoes of the Fallen, vooral omdat het draait rond het beste aspect van de game: de combat. Het is daarom des te jammer dat je na amper drie uurtjes alle content al achter de kiezen hebt. Een klein beetje meer verhaal had toch wel gemogen.
- Boss fights
- Focus op combat
- Kort
vond het ook zeer fijn dat clive, jill en joshua wat meer tijd en interactie met elkaar hebben.
Geplaatst op 2023-12-14 13:54:18
Was leuk spel maar toch nog altijd niet niveau oude ps1 ff's
Geplaatst op 2023-12-14 15:12:50
Of ps-2 generaties, maar jammer genoeg zal dit niet meer komen
Geplaatst op 2023-12-18 18:00:05
Ik ben nu pas eindelijk FF16 aan het ontdekken. Visueel is het een pareltje. Maar ligt het aan mij of voelt de game " leeg " aan? Je hebt tich veel cinematics, dit is voor storytelling zcht wel de moeite.
Maar ik heb echt het gevoel dat je 30 min cinematics aan het kijken bent , en dan even in een stuk " open wereld " komt, 5 monsters doden, en dan een minibaas and you are done. Terug een cinematic, om dan te fast travelen naar het volgend gebied om dan opnieuw alles te doen wat ik net vermeld heb.
Ik zit nog niet zo ver in het spel. Ik zit nu iets verder dat ik de base of operations unlocked heb. Maar ik zit nog steeds op mijn honger. Hopelijk komt hier wat verbetering in.
Geplaatst op 2023-12-18 08:05:40
Eerste uren zijn heel traag en beperkt, ja.
Geplaatst op 2023-12-19 12:05:39
Wordt veel beter later
Geplaatst op 2023-12-19 13:05:13