HANDS-OFF PREVIEW | Beslissen over leven en dood in War Hospital
In War Hospital van ontwikkelaar Brave Lamb Studio S.A.krijgen we de opdracht om een hospitaal in Noord-Frankrijk te leiden gedurende WWI. Het doel is om levens te redden en je moet dus niet verwachten dat je zelf naar het slagveld trekt. Je krijgt het overzicht over een dorpje dat je langzaam aan uitbreidt met nieuwe gebouwen of de al bestaande gebouwen verbetert. Allemaal zodat je betere zorg kan aanbieden aan de soldaten die binnenstromen, want via de casuality clearing station komen de gewonde soldaten aan. Hier begint dan het zware werk voor je, want je moet keuzes maken.
Je zit met gelimiteerde voorraden aan medicatie, maar ook personeel. Je kan niet iedereen redden en sommige gewonden moet je aan hun lot overlaten. Om je hierbij bij te staan, krijgt elke soldaat wel een score, wat voor wonde die heeft en wat de slaagkans is. Iemand die een lage slaagkans heeft om te overleven, is moeilijk te verantwoorden om te redden, want je zou medicatie kunnen verkwisten, terwijl je iemand anders wel zou kunnen redden. Je moet puzzelen met de gewonde soldaten en zo kan je bepaalde mensen in de wachtrij verschuiven wat ook meteen invloed heeft op hun mogelijke overlevingskansen. Mensen die je liever niet helpt, kan je opzij zetten wat moeilijk kan zijn, want iedere soldaat krijgt een achtergrondverhaal.
Je zou kunnen oordelen dat je alleen nog de soldaten redt die de beste rank hebben, maar War Hospital heeft een moraalsysteem dat je goed in het hoog moet houden. Komt dit op nul dan verlies je en mag je opnieuw beginnen. Elke actie die je doet heeft invloed op dit systeem en hoe hoger de rank, hoe meer invloed hij heeft. De dokters en verpleegsters hebben ook elk hun sterktes en zwaktes en sommigen hebben een eigen voorkeur waar ze willen werken. Dit volg je best op, want anders kan de vermoeidheid snel opsteken. Je kan de dokters en verpleegsters ook voorzien van nieuwigheden, want zo kan je verschillende gebouwen upgraden. Dit doe je via een tech tree die je geleidelijk aan kan overlopen, maar hiervoor heb je resources nodig. Sommige resources kan je rechtstreeks in het kamp maken, maar je kan er ook verkrijgen via een trein die een bepaalde uurregeling volgt met af en toe onderbrekingen. Het doel is om de gewonde soldaten weer op de been te krijgen vooraleer een Duitse aanval wordt gelanceerd.
War Hospital gooit het over een andere (zieken)boeg en laat je levens redden in plaats van ze te nemen. We zijn alvast benieuwd om er zelf mee aan de slag te gaan, want de systemen zien er wel goed uit en brengen wel wat diepgang. We vragen ons wel af of de persoonlijke achtergronden veel gaan opbrengen en mensen niet snel naar de nummertjes gaan kijken om beslissingen te nemen.
"War Hospital gooit het over een andere (zieken)boeg..."
padum tsss
"We vragen ons wel af of de persoonlijke achtergronden veel gaan opbrengen en mensen niet snel naar de nummertjes gaan kijken om beslissingen te nemen."
As in real life zegt... :3
Geplaatst op 2023-09-02 10:21:38