HANDS-ON PREVIEW | Indie Flash - Crossfire: Legion kiest voor een klassieke RTS-ervaring
De Crossfire-serie is geen onbekende in het gaminglandschap met onder andere de zeer populaire F2P FPS CrossfireX. Er is echter nog ruimte in het universum voor games en dus heeft ontwikkelaar Blackbird Interactive de opdracht gekregen een RTS te ontwikkelen binnen de reeks. Crossfire: Legion is op het eerste zicht alvast een klassieke RTS, waarin micromanagement centraal staat.
In Crossfire Legion draait het verhaal rond de facties Globalrisk en Blacklist, die allebei proberen hun ideologieën door te drukken in de wereld. In de preview konden we beide facties al eens uittesten in wat multiplayerpotjes. Elke factie heeft een commander met elk twee unieke vaardigheden die goed van pas komen op het slagveld. Daarnaast moet je ook rekening houden met de speelstijl van de twee facties. Globalrisk werkt liever van op een afstand, terwijl Blacklist kiest voor guerilla warfare.
Eenmaal op het slagveld moet je twee resources verzamelen, namelijk fuel en supply, met liefst een supply depot er dichtbij, zodat je werkers het meteen kunnen afleveren. De resources dienen om structuren te bouwen die je toelaten om eenheden aan te maken. Op dit moment heb je wel niet al teveel keuze, want bij de infanterie en luchteenheden heb je slechts twee variaties en bij de voertuigen een drietal. Je kan voor de verschillende eenheden wel nog upgrades kopen, om zo toch dat tikkeltje sterker te staan.
Een snelle opbouw van je basis is belangrijk, want de vijand staat snel aan je deur. Op de map zal je verschillende punten tegengekomen met supplies die je liefst zo snel mogelijk inneemt, zodat je vervolgens je leger snel kan neerpoten. Speel je te traag, dan wordt dat keihard afgestraft, al hebben we momenteel nog niet door of dat door ons komt of door een gebrek aan balans in de game.
De ontwikkelaar wil alvast dit soort opmerkingen serieus nemen, want doorheen het ontwikkelproces zal er flink wat feedback gevraagd worden bij de community. Nieuwe content staat ook op de planning, waaronder een mysterieuze derde factie, meer commanders, een army card systeem, een singleplayer campaign, een level editor en co-op. Een hele boterham dus, maar het zorgt er wel voor dat de game in de toekomst gevariëerder kan worden..
Ontwikkelaar Blackbird Interactive kiest voor een klassieke RTS-ervaring, wat we alleen maar kunnen toejuichen. Tijdens onze eerste speelsessies was er nog niet veel te doen, maar hetgeen we konden uittesten, smaakte alvast naar meer. We zijn dan ook benieuwd wat de toekomstige content brengt.