Sony werkt aan NPC die je gedrag kopieert
Een recent gepubliceerde patentaanvraag onthult dat Sony werkt aan een nieuw AI-systeem dat de speelstijl van echte gamers analyseert en nabootst in de vorm van slimme NPC’s (Non-Playable Characters). Dit zou solo-gamers in staat stellen om multiplayer ervaringen te beleven zonder afhankelijk te zijn van andere spelers. Het nieuwe AI-programma traint een NPC op basis van de gameplay van minstens twee menselijke spelers. Met behulp van machine learning kan deze NPC zich aanpassen aan de speelstijl en het vaardigheidsniveau van de originele spelers. Hierdoor voelt de AI-tegenspeler bijna als een echte medespeler aan. Misschien is het daarom dat men ook al oefent met Aloy als AI-personage?
Voor gamers die liever niet met onbekenden spelen of niet altijd een team kunnen vormen door bijvoorbeeld gebrekkig internet, biedt deze technologie uitkomst. Een solo-speler kan samen met een realistisch NPC-team spelen en later alsnog menselijke spelers toevoegen als ze beschikbaar zijn. Dit zou de toegankelijkheid van multiplayer games aanzienlijk kunnen vergroten. Hoewel Sony de patentaanvraag in augustus 2023 indiende en deze op 6 maart 2025 werd gepubliceerd, is er nog geen garantie dat de technologie daadwerkelijk in games zal verschijnen.
Zouden die NPC's dan ook beginnen teabaggen? :')
Geplaatst op 2025-03-11 22:20:01