Dragon's Dogma 2 spelers doden NPCs om frame rate te boosten
De release van Dragon's Dogma 2 gaat niet onopgemerkt voorbij. Naast microtransacties is ook de belabberde technische performance van de game onderwerp van heel wat geklaag en frustraties, bij de ene al wat meer dan bij de andere.
Feit is natuurlijk dat Dragon's Dogma 2 redelijk veel vraagt van zowel GPU als CPU, onder meer omdat voor de vele personages in de game uitgebreid berekend moet worden wat hun (physics) impact is op de wereld rondom hen. Voor veel spelers levert dat echter een belabberde frame rate op en om die wat op te krikken zijn sommige spelers blijkbaar wel tot het een en het ander bereid.
Zo is het inmiddels al een meme geworden dat Dragon's Dogma 2 spelers gewoon NPCs afslachten om wat extra fps te krijgen. De theorie is immers dat NPCs voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor technische balast die de game met zich meebrengt en hoe minder NPCs er zijn, hoe beter de performance.
Natuurlijk willen spelers niet zomaar élke NPC afslachten om de game wat beter te laten draaien. Er wordt immers op gewezen dat NPCs ook gewoon content met zich meebrengen. Daarom wordt hier en daar opgeroepen om lijstjes te beginnen maken van nutteloze NPCs, die je dus gewoon kan doden zonder dat ze een gemis zijn voor de game.