"Nog meer dan 5 jaar wachten op Elder Scrolls 6"
Tijdens een hoorzitting omtrent de overname van Activision Blizzard door Microsoft ging het ook even over The Elder Scrolls 6, een spel waarvan tegenstanders van de overname graag hadden willen weten op welke platformen Microsoft het wil lanceren.
Een duidelijk antwoord op die vraag kwam er evenwel niet, omdat Microsoft het zelf blijkbaar nog niet weet. Phil Spencer, baas van Xbox, zei dat ze nog niet eens wisten op welke Microsoft platformen de game zou verschijnen, omdat de release nog zo ver weg is. "We praten over een game die nog 5+ jaar weg is," zei hij.
Dat we nog wel een tijdje zouden moeten wachten op The Elder Scrolls 6 was op zich wel al duidelijk natuurlijk, al zal meer dan 5 jaar wachten voor veel fans toch nog even slikken zijn. Tegen dan zitten we mogelijk al met een nieuwe generatie consoles. The Elder Scrolls 6 werd in 2018 officieel aangekondigd.
tgohja, met mijn backlog gaat het nog meer dan 5 jaar duren tegen da ik Starfield heb uitgespeeld :')
Geplaatst op 2023-06-27 10:39:33
Fallout 76 was grotendeels door een ander studio gemaakt, dus kan je zeggen dat er tussen het vorige spel (Skyrim) en het nieuwe (Starfield) 12 jaar zat, dan is 5 jaar nog in orde.
Dat er ongeveer 5 of 6 jaar zou zitten tussen Starfield en TES6 had ik wel verwacht, maar ik had dan wel verwacht dat Starfield voor 2020 of zo zou zijn, en dan beland TES6 in 2026, nu zal dichter bij 2029 zijn. Spijtig wel, maar niets aan te doen.
Misschien kan ik tegen dat TES6 uitkomt het derde boek van Kingkiller Chronicle en het zesde Song of Ice and Fire boek lezen.
Geplaatst op 2023-06-27 12:15:51
Kheb liever dat ze er 3 jaar langer over doen dan 2 maanden te kort!
Geplaatst op 2023-06-27 14:20:50
Als je een keer bekijkt is TES:VI de allereerste TES game die meer dan 10 jaar duurde voor dat er een vervolg kwam, bij de vorige TES games waren het altijd en tussen de 4-6 jaar voor dat er een vervolg kwam.
Dus met andere woorden, dit gaat bijna 20 jaar duren wanneer er eindelijk een vervolg komt op TES:V.
Geplaatst op 2023-06-27 14:23:08, bewerkt op 2023-06-27 14:24:00
Nieuwe games hebben altijd meer tijd nodig.
Plus, gewoonlijk heeft Bethesda twee games tegelijk in development, dus kan je eigenlijk de tijd tussen games als 5 tot 7 jaar zien (5 jaar van Oblivion naar Skyrim, 7 jaar van Fallout 3 naar Fallout 4).
In de tijd van Fallout 4 was de nieuwe engine nog in de maak, dus ze zijn pas een heel stuk later kunnen beginnen, als we er van uitgaan dat de engine klaar was als Fallout 4 uitkwam (wat niet waar is, maar goed) dan is 8 jaar niet zo anders dan 7 jaar.
Voor TES: VI zou het met die maatstaf 13 of 14 jaar zijn, maar er was ook meer druk om Starfield af te krijgen omdat het sowieso al lang zou duren, dus zou je die tijd van Starfield moeten halveren, wat betekent dat het ongeveer 9 of 10 jaar zou zijn. Ook langer, maar weer niet helemaal zo gek.
Natuurlijk is dat wel vervelend als je niet om Fallout of Starfield geeft, maar ja.
Geplaatst op 2023-06-28 11:00:10
Fallout 4's engine was niet nieuw, was een heavily modified variant van de Gamebryo engine, die ook trouwens voor Skyrim werd gebruikt, ze gebruiken nog steeds dezelfde engine die ze sinds The Elder Scrolls III: Morrowind gebruiken, maar gewoonweg telkens altijd heavily modified en ge'upgegrade, doen ze al jaren, ze hebben geen nieuwe graphic engine gemaakt. also niet al hun games werd door Bethesda zelf gemaakt, Fallout: New Vegas bijvoorbeeld werd door een andere studio gemaakt die ze hadden ingehuurd, en Fallout 76 was gemaakt door een subsidiary van Bethesda Studio, genaamd Bethesda Austin, ze hebben er 4 studios, Bethesda, en Starfield was al meer dan jaar 10 in de planning, development was juist pas laat begonnen omdat ze tech nog tijd niet echt hadden van wat ze in plan waren.
Trouwens, voor de rest spreek ik niets negatief erover, het is gewoonweg verbijsterend dat het voor het eerst een TES titel zowel de 10 als praktisch de 20 jaar wachten voor een vervolg record breekt, want ik geef juist wel om Fallout, en ben zeker geinteresseerd in Starfield.
Geplaatst op 2023-06-28 16:50:23
Dat zei ik net, toen Fallout 4 uitkwam was de nieuwe engine nog niet klaar.
En die "nieuwe engine" zullen we ook eerst moeten zien voor ik het geloof, want ze zeiden hetzelfde de vorige twee keren.
Ik heb helemaal niets gezegd over Fallout New Vegas en 76, ik weet niet waar je dat van haalt.
Met "niet om Fallout of Starfield geeft" bedoelde ik mezelf.
Geplaatst op 2023-06-28 19:12:31
Dat is wat ik ook bedoel, TES:VI zal nog steeds op de de huidige engine zijn de Creation, de heavily modified Gamebryo engine.
Als ze zich bezig zijn met een nieuwe engine zal het pas op volgende Fallout game die ze zullen gebruiken, als het een nieuwe engine zal zijn, en geen heavily modified ge'upgegrade Creation engine zal zijn.
En wat ik bedoelde met Fallout: New Vegas en Fallout 76, was als een voorbeeld bedoeld met je punt dat nieuwe games enorm véél tijd neemt, niet al hun games wordt door hun hoofd studios gemaakt, er zijn genoeg games van hun die oftewel door en ingehuurde studio of door 1 van hun 2 subsidiary studios worden gemaakt, ja het nieuwe games neemt redelijk wat tijd in beslag, maar te zien hoe groot dat ze zijn en hoeveel studios dat ze hebben, niet zoveel tijd hoor, maar schijnbaar was dat niet duidelijk genoeg.
Geplaatst op 2023-06-28 23:30:05
De nieuwe upgrade van Gamebryo noemen ze steeds een "nieuwe engine" omdat de veranderingen zo groot zouden zijn. Maar in hoeverre dat waar is zullen we moeten afwachten.
Ja, sorry voor de verwarring daar met die dev tijd.
Geplaatst op 2023-06-29 11:42:10
Yeah, dat deden ze ook met de Creation Engine, ze noemde het zo, terwijl dat het een Gamebryo Engine 2.0 was, of 3.0 take you pick. x'D
Dus we zullen wel zien met hun zogezegd nieuwe engine, time will tell.
En ohh, geen probleem trouwens, kan gebeuren. ^^
Geplaatst op 2023-06-29 14:41:24