De ontwikkeling van The Elder Scrolls VI verloopt erg goed volgens Bethesda
Bethesda heeft een nieuwe update gedeeld over The Elder Scrolls VI en die klinkt voorzichtig positief. Volgens studiohoofd Todd Howard verloopt de ontwikkeling “erg goed” en werkt inmiddels het grootste deel van de studio aan het langverwachte rollenspel.
The Elder Scrolls VI werd al in 2018 aangekondigd, maar Bethesda benadrukt dat overlappende ontwikkeling voor de studio niets nieuws is. Terwijl een groot team aan TESVI werkt, blijft een ander deel zich bezighouden met projecten binnen de Fallout-reeks. Volgens Howard horen lange preproductiefases bij hun werkwijze, ook al zou iedereen graag zien dat het sneller ging.
Studio director Angela Browder voegde daaraan toe dat de technologische sprongen sinds Skyrim enorme nieuwe mogelijkheden openen. Ze noemt het verschil tussen eerdere titels en moderne hardware zelfs “crazy” en benadrukt hoe bijzonder het is om te zien hoe ver de industrie is gekomen. Volgens haar zullen vooral trouwe fans dat verschil straks duidelijk voelen wanneer ze het spel zelf spelen.
Ook Emil Pagliarulo, design director bij Bethesda, ging in op de hoge verwachtingen rond The Elder Scrolls VI. Hij stelt dat de druk vooral van buitenaf komt en niet door het team zelf wordt opgelegd. Games van deze schaal hebben volgens hem nu eenmaal tijd nodig, iets wat spelers soms lastig vinden, maar uiteindelijk wel waarderen.
Bethesda wil daarom geen overhaaste beslissingen nemen. Het uitgangspunt blijft dat The Elder Scrolls VI pas verschijnt wanneer het spel echt klaar is. Of zoals Pagliarulo het verwoordde: het spel mag pas uit de oven wanneer het “goed gaar en heerlijk” is, hoe lang dat ook duurt.