Halo stapt over naar Unreal Engine, begint weer van nul
Het is geen geheim dat de Halo franchise het al een tijdje moeilijk heeft en of daar snel beterschap in zal komen is nog maar de vraag. Recent werd 343 Industries namelijk getroffen door ontslagen, waardoor de toekomst van Halo hoogst onzeker lijkt. Bij Bloomberg hebben ze echter wat meer inzicht weten te verwerven.
Volgens Bloomberg werden in totaal 95 werknemers van 343 Industries ontslagen, waaronder heel wat veteranen. Een stevige aderlating dus, maar zo gaat dat nu eenmaal in economisch moeilijke tijden.
Natuurlijk is 343 Industries niet helemaal opgedoekt en er werden maatregelen genomen om de betere toekomst tegemoet te treden. Zo zou men inmiddels zijn overgeschakeld naar de Unreal Engine, wat de ontwikkelaars heel wat kopzorgen zou moeten besparen. De vorige engine, Slipspace, zou immers nog grotendeels gebaseerd zijn geweest op code uit de jaren '90 en de vroege jaren 2000.
Dat is dus alvast positief, maar desondanks blijft de toekomst van Halo hoogst onzeker. Men lijkt ergens weer van nul te willen beginnen, maar of voor zo'n reboot het startschot al gegeven is, is onduidelijk.
Wel is bekend dat er momenteel aan een project genaamd Tatanka gewerkt wordt. Die naam dook eerder al eens op en het project werd toen omschreven als een battle royale mode die compatibel zou zijn met de Forge tools van Halo Infinite. Of dat nog steeds het plan is, is niet bekend. Halo Infinite zelf zou alleszins geen singleplayer DLC meer krijgen.