Ondanks "revolutionair" anti-cheat systeem weer meer en meer cheaters in Call of Duty
Enkele maanden geleden lanceerde Activision het RICOCHET Anti-Cheat systeem voor Call of Duty. Het nieuwe systeem werd met veel fanfare onthuld en voorgesteld als een haast revolutionaire verdediging tegen cheaters. Hoewel het systeem het aantal cheaters inderdaad wist te verminderen, duiken er nu weer meer en meer valsspelers op.
RICOCHET is in de kern een kernel-mode driver. Die drivers kunnen simpel gezegd doen wat ze willen met je pc, omdat ze toegang krijgen tot de binnenste beschermlaag. Het voordeel is dat een dergelijk systeem redelijk effectief is tegen cheaters, omdat werkelijk alles gecontroleerd kan worden. Het nadeel dan weer is dat veel gebruikers het gevoel hebben dat ze een game(bedrijf) te veel toegang geven tot hun pc.
Hoe dan ook: op zich werkt RICOCHET dus wel, maar het is niet onfeilbaar. Sowieso bestonden er al omweggetjes om kernel-mode drivers te omzeilen, maar dat is veel moeilijker dan bij meer oppervlakkige anti-cheat systemen. Toch lijken opnieuw meer spelers die moeite te nemen om te kunnen cheaten in bijvoorbeeld Call of Duty: Warzone. Wat ook niet geholpen heeft, is het feit dat het nieuwe Call of Duty anti-cheat systeem vroegtijdig gelekt werd, waardoor hackers en cheaters al erg snel aan de slag konnen om het systeem te kraken.
Opnieuw meer cheaters dus, en daar kan de community niet mee lachen. Volgens sommige spelers doet RICOCHET helemaal niet wat het moet doen en moet er dus naar een nieuwe oplossing gezocht worden, terwijl andere spelers benadrukken dat cheaters vooral op pc een probleem zijn. Consolespelers willen dan ook dat cross-play enkel tussen consoles kan plaatsvinden, zonder ook pc-spelers erbij te halen.
Goh misschien dat die lek de voornaamste reden is. Hoe al die troep altijd maar gelekt kan blijven worden snap ik ook niet. Schiet spellen worden over een paar jaar gewoon niet meer gespeeld, teveel hackers.
Geplaatst op 2022-01-12 18:36:00