Harry Potter MMO had concurrent kunnen zijn voor World of Warcraft, maar EA trok er de stekker uit
Blijkbaar werd bij EA op een bepaald moment gewerkt aan een grote Harry Potter MMO. Een release is er echter nooit van gekomen, wat achteraf bekeken waarschijnlijk een foute inschatting van EA is geweest.
Dat EA aan een Harry Potter MMO werkte, weten we dankzij een interview met Kim Salzer, die van 2000 tot 2003 bij EA werkte. Ze was er product marketing director en was betrokken bij de ontwikkeling van de Harry Potter MMO.
Volgens Salzer bevond de ontwikkeling zich in een gevorderde fase en was er zelfs als een bètaversie beschikbaar. Uiteindelijk echter besloot EA er de stekker uit te trekken. Destijds bevond EA zich in een overgangsfase en de nieuwe leiding had er vermoedelijk niet veel vertrouwen in dat Harry Potter lang populair zou blijven.
De ontwikkeling van de MMO vond plaats rond de release van de eerste Harry Potter films, dus voor EA kan het inderdaad wel moeilijk zijn geweest om een inschatting te maken hoe populair Harry Potter zou worden en blijven. Achteraf gezien jammer, want rond die tijd kwam Blizzard ook op de proppen met World of Warcraft. Gezien de populairiteit van Harry Potter had de MMO misschien wel een stevige concurrent kunnen zijn voor de MMO van Blizzard.
Over de aard van de Harry Potter MMO is overigens niet veel bekend, maar Salzer stelde tijdens haar interview dat online en offline elementen gecombineerd zouden worden. Zo was er een plan om spelers via de post echte beloningen toe te sturen voor in-game verwezenlijkingen.
EA kennende had dit toch eerder snel dan laat naar de vaantjes gegaan...
Geplaatst op 2022-01-03 22:11:03