Stevige stoelendans bij Battlefield, waarvoor EA een "connected universe" wil creëren
Op een moment dat Battlefield 2042 niet al te goed ontvangen wordt, vindt er aan de top een stevige stoelendans plaats. Toevallig of niet, dat laten we in het midden, maar feit is dat DICE general manager Oskar Gabrielson, die aan Battlefield werkte sinds Battlefield 3, de studio verlaat.
Gabrielson wordt vervangen door Rebecka Coutaz, die eerder studio director was bij Ubisoft Annecy. Voorts zal Vince Zampella, een van de oprichters van Respawn, voortaan alles rond de Battlefield franchise overzien en in goede banen leiden.
Wat de toekomst van Battlefield betreft, zou EA de franchise willen laten evolueren naar een "connected universe" met verschillende "experiences", iets wat we tegenwoordig wel meer zien opduiken natuurlijk. Hoewel de hoofdbrok nog steeds van DICE zou komen, zouden andere studio's een grotere inbreng krijgen om voor Battlefield een divers aanbod te voorzien.
Concreet zou Ripple Effect, dat de Portal mode van Battlefield 2042 maakte, werken aan nieuwe Battlefield experiences. Ripple Effect stond eerder bekend als DICE LA, maar werd kort voor de lancering van Battlefield 2042 hernoemd om duidelijk te maken dat het geen aanhangsel is van het grotere DICE, maar een volwaardige, op zichzelf staande studio.
Ook een nieuwe studio in Seattle, waarvoor nog geen naam bekend is, zou zich gaan bezighouden met nieuwe Battlefield experiences. Die zouden een grotere focus hebben op narratieve opportuniteiten en character development binnen het Battlefield universum. Deze studio wordt geleid door Marcus Lehto, de art en creative director van Bungie die Master Chief heeft ontworpen.