AI van Nvidia kan woorden omzetten in fotorealistische beelden
Nvidia heeft GuaGAN2 voorgesteld als een geëvolueerde versie van GauGAN, dat enkele jaren geleden al verscheen. GauGAN was destijds een AI-technologie die simplistische schetsen kon omzetten in geavanceerde beelden. GuaGAN2 gaat nog een stapje verder.
GauGAN2 kan niet alleen schetsen omzetten in complexere versies van die schetsen, het kan ook woorden omzetten in fotorealistische beelden. Je kan bijvoorbeeld "berg bedekt met sneeuw" typen en de AI-technologie presenteert zonder veel moeite een scène van een berg bedekt met sneeuw.
GauGAN2 is in de eerste plaats bedoeld om de mogelijkheden van AI learning te tonen, maar de technologie is ook praktisch inzetbaar. Ze kan bijvoorbeeld gebruikt worden door artists om snel scènes te schetsen, bijvoorbeeld om snel verschillende mogelijkheden te verkennen. De technologie zou ook gebruikt kunnen worden om eerst een algemene scène te beschrijven en te creëren, om vervolgens manueel de fijnere details toe te voegen. Het voordeel is natuurlijk vooral tijdwinst.
Alle, te hopen dat de waarde van de aandelen van Nvidia hierdoor terug stijgen haha
Geplaatst op 2021-11-28 14:28:54
Dit bestaat al lang. Het heet google images
Geplaatst op 2021-11-28 19:38:49
Als ze dezelfde soort technologie naar 4D kunnen omzetten dan heb je plots een immense sprong vooruit voor de game development industrie.
Geplaatst op 2021-11-29 16:00:28
in welke weg? genuinely curious
Geplaatst op 2021-12-04 13:30:49
Om de game-wereld te bouwen natuurlijk. Het is niet zomaar 3D want er is ook beweging.
In plaats van tien miljoen werkuren in de wereld te steken kan iemand gewoon "medieval European open world" ingeven (iets meer dan dat in de praktijk, maar je begrijpt wat ik bedoel).
In plaats van 15 jaar wachten op Elder Scrolls 6 moet je enkel de beschrijving van de muziek, de wereld, de cover, ... ingeven, en dan heeft het maar een klein jaartje nodig (verhaal en acteren niet inbegrepen).
Geplaatst op 2021-12-04 17:15:06
Oh, Ik dacht letterlijk 4 dimensies. Mah ik denk dat het nog lang gaat duren voordat een AI ook maar dichtbij komt om een game te bouwen die even goed als een handgemaakte.
Geplaatst op 2021-12-04 21:39:18
De "letterlijke" vierde dimensie is tijd, maar in games bestaat dat niet, daarom zeg ik beweging, want dat is wat tijd veroorzaakt. In games zijn de derde en vierde dimensie beide maar illusies.
En juist daarom zei ik in mijn eerste comment "als ze dat kunnen", omdat het wel moeilijk zal zijn. Maar ja ... we shall see.
Leuke dag nog.
Geplaatst op 2021-12-06 14:17:47