Cliff Bleszinski teaset nieuw project
Cliff Bleszinski is met iets nieuws bezig en hij kan niet wachten om het nieuwe project officieel uit de doeken te doen. Dat liet hij weten via Twitter. Meer info kwam er niet, al bevestigde hij wel dat er geen kettingzagen van de partij zouden zijn.
Dat laatste is natuurlijk een verwijzing naar Lancer, het iconische wapen van Gears of War waar een chainsaw aan vast zit om vijanden mee in stukken te snijden. Bleszinski kennen we vooral als Gears of War designer.
Na zijn tijd bij Epic Games nam Bleszinski een pauze, waarna hij Boss Key Studios oprichtte. Daarmee maakte hij LawBreakers, dat in 2017 werd gelanceerd. De ambitieuze game zag er goed uit, maar ging verloren in een zee van team-based hero shooters die destijds als paddenstoelen uit de grond schoten. Vervolgens probeerde men met Radical Heights nog snel een Fortnite kloon te lanceren, maar tevergeefs. Boss Key zou uiteindelijk de deuren sluiten.
Sindsdien hield Bleszinski zich bezig met het schrijven van zijn memoires en liet hij het geld rollen als investeerder in lokale bedrijven, evenals in het theater.
And, yes, for the record, I'm working on some new stuff, and you should know every damned day it's agonizing to not talk about it.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) April 7, 2021
Deal with it. Love y'all.
Geen vermelding van zn laatste project: Radical Heights? De Fortnite clone die nooit genoeg push meekreeg en 'dead in the water' was nog voor release en uiteindelijk rechtstreeks aanleiding was voor het opdoeken van Boss Key.
Lichtjes teleurstellend maar nog steeds benieuwd naar wat CliffyB nog bekokstooft.
Geplaatst op 2021-04-07 16:40:20
Juist, was die game volledig vergeten eigenlijk. Die was even snel weer verdwenen als dat ie plots was opgedoken. Je voelde aan alles dat dat een snelle wanhoopspoging was om nog iets succesvol uit de grond te stampen :p
Geplaatst op 2021-04-08 08:40:53
Kan het je niet kwalijk nemen, echt een scheet in een fles. Je kon fietsen, dat was de innovatie, en tricks denk ik. En het ging nog geld kosten ook.
Dat tegenover fortnite als gratis spel, kansloos.
Geplaatst op 2021-04-08 14:04:18
Billion. Dollar. Franchise. 2.0?
Geplaatst op 2021-04-07 20:19:18
Toch vind ik het jammer van Lawbreakers. Grafisch zag het spel er echt wel goed uit, en het interresante features. Ook Boss Key als studio had een gaaf en transparante werkwijze met hun regelmatige "Boss Rooms" en "Dev diaries".
Maar ja, ik kan ook erkennen dat Lawbreakers wat problemen had met de character silouettes, de marketing (BEN JIJ WEL GOED GENOEG OM DIT SPEL TE SPELEN!?!?!?!?) en de rare updates aan de TTK die niemand wilde.
Geplaatst op 2021-04-09 13:08:59