Nooit verschenen GoldenEye remaster duikt op
Er zijn beelden opgedoken van een remaster van GoldenEye 007 die nooit het levenslicht heeft gezien. Later dit jaar zou de remaster ook effectief te spelen zijn.
Je weet het of je weet het niet, maar toen Rare in handen kwam van Microsoft begon de ontwikkelaar in 2007 te werken aan een remaster van zijn GoldenEye 007 game die oorspronkelijk voor de Nintendo 64 was verschenen, waar het een van de grootste klassiekers van de console werd.
De remaster was bedoeld voor een release via Xbox Live Arcade, maar zag nooit het levenslicht omwille van onenigheid tussen verschillende partijen omtrent copyright.
Nu zijn beelden van de nooit verschenen remaster opgedoken, al gaat het eigenlijk niet om een recent lek. De build van de game werd jaren geleden al bemachtigd via PartnerNet, een specifieke versie van Xbox Live die enkel voor eigenaars van een dev kit beschikbaar was. Beelden van de game echter zijn nu pas naar buiten gekomen.
De remaster is nu speelbaar via een emulator, waardoor 4K60fps geen probleem lijkt te vormen. Volgens sommige bronnen zou later dit jaar een build van de game beschikbaar gesteld worden zodat in principe iedereen ermee aan de slag kan, maar de vraag is dan natuurlijk of daar vanuit officiële hoek geen stokje voor gestoken zal worden.
Een officiële remaster van GoldenEye 007 werd uiteindelijk trouwens alsnog gelanceerd, zij het niet via Microsoft en Rare maar wel via Activision en Eurocom. Die remaster verscheen in 2010 voor de Nintendo Wii en kwam een jaar later ook naar PS3 en Xbox 360 als GoldenEye 007: Reloaded.
40K60fps geen probleem? Ik heb precies een paar K’s gemist 😉 van 4K, naar 8K naar 40K!
Geplaatst op 2021-02-06 22:30:08