Modder krijgt real-time ray tracing aan de praat op een SNES
Real-time ray tracing koppel je doorgaans aan stevige pc hardware en next-gen consoles, maar een modder is erin geslaagd om de technologie ook op een SNES aan de praat te krijgen. Voor alle duidelijkheid: de SNES is een console van Nintendo die in 1991 werd gelanceerd.
Om real-time ray tracing op een SNES aan de praat te krijgen werd gebruik gemaakt van een aangepaste chip waarvoor inspiratie werd gehaald bij de Super FX chip die ooit voor Star Fox werd gelanceerd. Met behulp van zo'n chip konden bepaalde berekeningen gespreid worden over enerzijds de console zelf en anderzijds de extra chip, waardoor de console méér op het scherm kon toveren dan strikt genomen mogelijk was via de eigen hardware.
Natuurlijk heeft een oude console als de SNES nog steeds zijn beperkingen, dus zelfs met real-time ray tracing blijven graphics met een 200x160 resolutie niet echt aantrekkelijk om naar te kijken. Desondanks wel indrukwekkend om te zien wat mogelijk is.
Nu nog raytracing op de gameboy en KFC console
Geplaatst op 2021-01-01 00:28:10
Dacht eerst dat het ps4 beelden van cyberpunk waren... Maar toen besefte ik dat de ps4 versie nooit zo mooie ray tracing effecten bevat...
Geplaatst op 2021-01-01 22:45:36