Project Athia is minstens 2 jaar een PS5 console exclusive
8 december 2020
Geschreven door Jay
Project Athia, dat eerder dit jaar werd onthuld, zal minstens 2 jaar een PS5 console exclusive blijven. Dat blijkt uit kleine lettertjes die te lezen zijn in een nieuwe trailer waarin Sony enkele PS5 games laat passeren.
Project Athia is in ontwikkeling voor pc en PS5, maar zou ten vroegste 2 jaar na de release dus ook voor andere consoles kunnen verschijnen. Denk daarbij vooral aan de Xbox Series X|S natuurlijk.
» Reacties (16)
Wat is het punt dan.
Geplaatst op 2020-12-08 11:38:08
Het zelfde kunnen we vragen toen MS dit deed bij Tomb Raider..
Geplaatst op 2020-12-08 13:00:59
1 exclusive, vergeleken met het hoeveel van Sony? Trouwens zonder het funding van MS, zou TR niet gemaakt zijn.
Totaal andere verhaal..
Geplaatst op 2020-12-08 15:26:51
oof
Geplaatst op 2020-12-08 16:37:47
wat dacht je van nee. tomb raider ging er sowieso komen want ze hadden meteen een trilogy in gedachten. en als je echt denkt dat square enix niet het geld had om deel twee te maken na de sales van de eerste weet je niet hoe het echt zit. diezelfde hebben trouwens al lang bewezen dat ze voor een zak geld alles excl maken.
dezelfde bs trouwens bij sony met street fighter. daar kwamen ze met hetzelfde excuus terwijl net dat spel hun meestal het meeste opbrengt voor capcom.
dat gezegd zijnde: altijd grappig om te zien dat ze er tomb raider bijhalen dat al eeuwen oud is terwijl iedere gamer op gelijk welk ander platform ondertussen al 100 games kan aanhalen waar sony het heeft gedaan sinds de release van dat spel.
Geplaatst op 2020-12-08 17:52:45
Let op bij square enix, ze trekken snel de stekker uit hun ip's enkel FF heeft een lang leven. Zie bv deus ex, was nochtans geen slechte game.
Geplaatst op 2020-12-09 17:10:48
Hoeveelheid maakt niet uit, beide zijn er schuldig aan. Er moet in beide richtingen met de vinger gewezen worden.
En je redenering hangt ook niet goed samen, want het is ook door funding dat Sony vele (tijdelijke) exclusives aan hun kant houdt...
Geplaatst op 2020-12-09 08:11:41
nee, ms is er in 2015 volledig mee gestopt. ook geen tijdelijke en dlc meer excl. enkel sony doet het nog.
Geplaatst op 2020-12-09 18:06:15
Eh, dat heeft toch wat nuance nodig. Ik zei niet dat ze het nog doen, maar wel dat ze er allebei schuldig aan zijn. En ergens doet MS het nog, maar is het zo'n bastaardvorm geworden, en is het platform zo breed, dat het niet meer opvalt (ipv Xbox-exclusive is het Windows-exclusive).
Sony blijft de grootste schijtzooi op gebied van gamer-vriendelijk zijn, en vingers gekruist dat MS ze het vuur aan de schenen kan leggen en tegelijk tonen dat het kan zonder die achterhaalde zever.
Geplaatst op 2020-12-09 18:34:22
dus ms moet hun eigen games ook op alle platforms uitbrengen? ze doen al al hun eigen games pc + xbox. een deel daarvan ook switch en ps4. ik denk niet dat je dat van een andere consolebouwer kan zeggen.
of moeten we ook op nintendo klagen omdat mario excl is?
Geplaatst op 2020-12-10 05:42:40
En waar zeg ik dat ze op alle platforms moeten uitbrengen?
Geen van de drie is onschuldig in dit verhaal, punt.
Het is niet omdat er eentje aan het keren is, dat het plots heiligschennis is om dat aan te kaarten.
Geplaatst op 2020-12-10 20:17:36
geef dan een game die ze de laatste jaren excl opgekocht hebben. dat is toch het hele punt.
Geplaatst op 2020-12-10 20:24:54
Geen game, maar gewoon volledige studio's... Die eigenlijk nog maar weinig games maken sindsdien.
Zoals Ninja Theory, waardoor Hellblade II (voorlopig) Windows-exclusive is.
Of iets als Obsidian, waar al hun upcoming games sinds MS ze had opgekocht (min Outer Worlds, maar die was al in ontwikkeling bij aankoop) ook Windows-exclusive zijn.
Zenimax zal de toekomst nog uitwijzen.
Geplaatst op 2020-12-10 22:30:18
dus eigenlijk niets. het opkopen van kleine studio's is gewoon normale evolutie. ik zou er niet eens in verschieten als er binnen 10-15 jaar een uitgever van de grootte van een EA opgekocht wordt.
kijk naar hollywood. daar is bijna alles terug te brengen naar 5 filmstudio's en koopt disney fox op alsof het niets is.
Geplaatst op 2020-12-11 05:43:57
Vrij duidelijk om gamers naar je platform te lokken. 2jaar is een lifetime voor games.
Geplaatst op 2020-12-08 13:37:53
dit en als ze het goed aanpakken kunnen ze de game mischien 'nog eens' verkopen op andere platformen.
Geplaatst op 2020-12-08 18:25:49