BREAKING: Sony stelt voorstelling PS5-games uit
1 juni 2020
Geschreven door YoniVL
We zitten allemaal al een tijdje te wachten op meer nieuws rond de PS5 en normaal gezien gingen we op 4 juni eindelijk meer informatie krijgen. Sony heeft nu echter besloten om het event uit te stellen, als een gevolg van de aanhoudende protesten in de Verenigde Staten, na de dood van een zwarte man bij een arrestatie door de politie. Een nieuwe datum is er momenteel nog niet bekend.
» Reacties (38)
Aan ene kant begrijp ik het , maar wat als deze situatie lang aanhoud ?
Wat gaat Sony dan doen ?
Geplaatst op 2020-06-01 21:05:25
Wachten tot het gedaan is...
Geplaatst op 2020-06-01 22:20:16
Is het indeed het enigste dat ze kunnen doen.
Geplaatst op 2020-06-01 22:47:54
Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat dit een vrij tijdelijke situatie is. Als dit even lang duurt als Corona, dan denk ik dat we wel ergere dingen aan ons hoofd gaan hebben dan een persconferentie...
Geplaatst op 2020-06-01 23:41:08
Begrijpelijk
Geplaatst op 2020-06-01 22:53:16
Weer lekker genaaid door de VS. Ik zie ze niks uitstellen door Iran die 1500 protestanten doodschiet afgelopen winter, de Hong Kong rellen die nog steeds gaande zijn, de Filipijnen die alle "ongewensten" vermoordt of China die doodleuk genocide pleegt op het Uighur volk.
Nee, het moet uitgesteld om dezelfde mensen te ondersteunen die eigen volk vermoorden, eigen volk winkels en horeca plunderen en verbranden en met een brede lach nieuwe Nikes, Louis Vitton en dergelijke scoren en historische literatuur maar laten af-fikken. Want zo had George Floyd, een coke verslaafde met een strafblad langer dan menig CV het gewild.
Geplaatst op 2020-06-01 23:49:40
Fuck off.
Geplaatst op 2020-06-02 00:29:00
Je weet de uit-knop te vinden als het je niet aanstaat.
Geplaatst op 2020-06-02 00:38:11
Nee, je racistische bs staat mij niet aan.
Geplaatst op 2020-06-02 00:38:56
Waarom is hij racistisch? Hij wijst gewoon op de hypocrisie van dit alles.
Natuurlijk is het grof wat met zwarten gebeurt in de US, en dat moet zeker worden aangepakt (niet dat ik geloof dat het een zak zal veranderen helaas). Maar tegelijk verkloten ze inderdaad hun eigen protest door hun looten dat niks meer met het topic te maken heeft.
Das gewoon snel effe misbruik maken van de situatie.
Is het racistisch om dit aan te halen en tegelijk te wijzen op de vele misdaden die in andere landen tegen andere rassen worden gepleegd zonder veel tegenreactie van de wereld?
Het had misschien minder cru gekunnen als opmerking, maar ik zie geen racisme of geen leugens.
Misschien moet je het woord racisme niet te pas en te onpas gebruiken als het gaat over kritiek op onze gekleurde medemensen.
Geplaatst op 2020-06-02 09:43:41
Tegenwoordig ben je meteen een Nazi als je een antwoord geeft dat niet in lijn ligt met het narratief. Nogal ironisch.
Het is pas racisme als ik op een bepaalde wijze mensen uitzonder om hen te benadelen, kansen te ontnemen, vooroordelen creëer of op andere wijze vijandigheid als doel heb.
Het moge duidelijk zijn dat dat niet het geval is. Nederland is de culturele smeltpot bij uitstek, veel progressiever dan "laat iedereen in hun waarde" gaat het niet worden.
Als je niet erkent dat deze mensen zichzelf in de voet schieten escaleert het alleen maar. Degenen die door tribalisme vandaliseren en looten gaan net zo hard de gevangenis in als de onruststokers. Is Amerika echt gebaat bij nog méér zwarten in gevang?
De toespraak van Killer Mike slaat de spijker op zijn kop: Nu is de tijd om te plotten, plannen, mobiliseren, strategisch te zijn en te organiseren om de kwaaddoeners uit de lokale regering te stemmen. De burgemeester, politiechef etc worden allemaal publiek verkozen in de VS.
Geplaatst op 2020-06-02 11:13:05
Ho man, dit is net iets TE doordacht geredeneerd voor bepaalde mensen hier hoor ;-)
Geplaatst op 2020-06-02 11:21:33
Tja als je wordt betucht van "racistische bs" is het moeilijk het zomaar te laten gaan. Dat is een beste beschuldiging op zich.
Geplaatst op 2020-06-02 11:28:25
Het racistische deel was 'hij had al een CV', dat je intussen gewijzigd hebt naar strafblad.
Daarmee insinueer je dat hij het verdiend heeft. Dat is racisme. Iets dat Driesje ook heeft proberen pleiten, maar er ook op aangesproken is.
Ik heb je geen nazi genoemd, dus hou je strawman voor jezelf. Tegelijk maak je hiermee een vergelijking: nazi=racist, die totaal niet klopt en probeer je het slachtoffer uit te hangen.
Geplaatst op 2020-06-02 13:50:31
Wat? Je kunt zien of iemand zijn post gewijzigd heeft, en dat heb ik duidelijk niet. Vraag het een mod.
Geplaatst op 2020-06-02 13:56:00
"'hij had al een CV', dat je intussen gewijzigd hebt naar strafblad.
Daarmee insinueer je dat hij het verdiend heeft. Dat is racisme."
Het enige dat hij daar insinueert is dat het een veroordeeld crimineel was, nergens praat hij over de man z'n ras.
Stop nu eens met het woord racisme te gebruiken als het niet nodig is.
Je mag tegenwoordig alleen kritiek hebben op criminelen van je eigen kleur of het is plots racistisch.
Onvoorstelbare onzin dit.
Begrijp me niet verkeerd, wat ginder gebeurde had volgens mij wel degelijk met racisme te maken. Maar noem alsjeblieft niet iemand racist omdat hij kritisch is.
Geplaatst op 2020-06-03 01:13:15
''Als je niet erkent dat deze mensen zichzelf in de voet schieten escaleert het alleen maar. Degenen die door tribalisme vandaliseren en looten gaan net zo hard de gevangenis in als de onruststokers. Is Amerika echt gebaat bij nog méér zwarten in gevang?''
Er vanuit gaan dat een bepaald ras enkel verantwoordelijk is voor de rellen en het looten is kort door de bocht en naïef. Dit kan dan opgevat worden op twee manieren. Of je bedoelde dat enkel zwarten worden opgepakt. -> reden genoeg om te rellen lijkt me...
Of je denkt echt dat enkel zwarten hier provoceren en in de fout gaan. -> dan kan je reactie overkomen als niet geïnformeerd en/of racistisch.
Doe wat je er mee wilt natuurlijk.
Geplaatst op 2020-06-02 11:41:09
Denk je dat iemand met racistische meningen gaat toegeven dat hij racistische uitspraken doet?
Blanken die terug zeggen wat de zwarte bevolking moet doen na 100+ jaar onderdrukking... ipv te luisteren, te proberen begrijpen waarom er zo heftig gereageerd wordt, ...
Nope, terug zeggen wat ze moeten doen, terwijl ze al sinds ze overgebracht werden als slaven, onderdrukt worden, vermoord worden,...
Geplaatst op 2020-06-02 13:55:03
Dat is een nogal makkelijke manier om te zeggen dat jij mag bepalen wie een racist is en een ander niet. En dan vervolgens met drogredenen komen. Slavernij is iets van alle rassen, over de historie gezien springen de zwarten daar niet uit.
Dat er systematische onderdrukking zou zijn is duidelijke een Amerikaans fenomeen, maar tegelijkertijd is 13% van de bevolking verantwoordelijk voor 50% van alle misdaad, is het merendeel van die misdaad zwart op zwart, en vindt er een tiental zoveel zwart op wit dan wit op zwart misdaad plaats.
Het is niet goed gesteld met de Afro-Amerikaan. Opleidingsniveau is laag, veel één ouder gezinnen en de sociaal-economische mobiliteit is laag. De keiharde realiteit is echter dat het veelal aan die gemeenschap ligt om die problematiek aan te pakken, want het is cultureel en van hun stemrecht maken ze geen gebruik.
De politie is corrupt en racistisch bevooroordeeld, mede dankzij die cijfers. En dat geldt niet alleen voor blanke agenten, ook zwarte agenten zijn dat jegens andere zwarte mensen. Angst en geweld zit diep geworteld in de Amerikaanse samenleving waar FOX nieuws je dagelijks bang maakt want dat geeft kijkcijfers. De waarheid doet er al lang niet meer toe.
Daarom is die toespraak van Killer Mike ook zo krachtig. Uiteindelijk moeten die mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen om hun gemeenschap te fixen en hun stem uit te drukken.
Geplaatst op 2020-06-02 14:16:29
Nee, de cijfers zwart op zwart geweld zijn dezelfde als blank op blank geweld.
Geplaatst op 2020-06-02 14:23:15
je mist hier een groot punt. van het moment je een strafblad hebt in de usa mag je niet meer stemmen. als de politie er dan systematisch de zwarte bevolking uitpikt en voor het minste in de cel gooit mogen ze gewoon niet meer stemmen en kunnen ze niets veranderen. deze protesten zijn voor velen de enige stem die ze nog hebben.
Geplaatst op 2020-06-02 15:00:12
Wat is er racistische aan zijn bericht lol?
Geplaatst op 2020-06-02 10:20:23
Hij zegt nochtans niets racistisch, misschien is dit gewoon je innerlijke racist die spreekt.
Geplaatst op 2020-06-02 22:40:22
geen enkele van de landen die je opnoemt heeft een markt die enkele tientallen miljoenen consoles koopt de usa wel.
Geplaatst op 2020-06-02 01:02:53
Daar gaat het idd vooral over.
Er is overal ter wereld altijd wel iets gaande waardoor er geen time for celebration zou mogen zijn, maar 1 van hun grootste markten heeft momenteel even te weinig aandacht voor hun product omdat er belangrijkere gebeurtenissen zijn.
Klinkt ergens grof, maar het zit er zeker voor iets tussen en ik kan niet zeggen dat k het niet begrijp.
Geplaatst op 2020-06-02 09:32:22
Geplaatst op 2020-06-02 09:32:22, bewerkt op 2020-06-02 09:44:16
Zo simpel is het inderdaad.
Geplaatst op 2020-06-02 10:21:55
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat deze bedrijven er geen klote om geven maar het gewoon doen vanuit winstoogmerk? Een statement die ik wel kan volgen, maar dat is misschien ook het punt dat hier gemaakt wordt? Dat ze er niet echt omvgeven maar het gewoon als excuus gebruiken of als marketing campagne.
Geplaatst op 2020-06-02 22:47:21, bewerkt op 2020-06-02 23:26:04
het is gewoon de realiteit. zo zijn er bedrijven waar er intern gewoon een cultuur is van racisme, homofobie, pesten maar ze wel constant meedoen met alles omdat nu eenmaal goed toont naar de buitenwereld. ik zeg nu niet dat die dingen bij sony plaatsvinden maar dit is gewoon een makkelijke en goedkope manier op positieve reclame voor uzelf te maken.
het is nu ook niet alsof ze ergens een grote zaal hadden afgehuurd en er 100den mensen gingen komen die dag. ze moeten gewoon op een andere dag hun presentatie online zetten.
Geplaatst op 2020-06-03 05:27:22
Dan wil ik mijn vraag eens veranderen ,
Wat als de E3 beurs was doorgegaan , had Sony dan ook de persconferentie niet door laten gaan ?
Geplaatst op 2020-06-02 11:18:08
En wat als wat als wat als?
Geplaatst op 2020-06-02 11:42:25
Sony was hoe dan ook niet naar E3 gegaan geloof ik. Die hadden bij voorbaat al een eigen event gepland.
Geplaatst op 2020-06-02 13:58:44
Het is misschien goed dat de E3 geannuleerd is door de Corona , zeker met deze situatie er nog eens bij
Geplaatst op 2020-06-02 14:55:24
Ik begin me toch steeds meer af te vragen of er niet iets mis is met de PS5, omdat ze zo gemakkelijk hun announcement verzetten. Het lijkt wel alsof dit voor hun een zege is om extra tijd te winnen. Wat er nu in de VS gebeurt is erg, maar niet van dermate niveau om een globale announcement te verzetten.
Het klopt dat de VS een grote afzetmarkt is voor de PS5 en dat het vanuit commercieel oogpunt wellicht gunstig is. Echter schieten ze nu (no pun intended) hun marketing afdeling in de voet, die hebben de hype proberen op te bouwen volgens een planning. Die moet nu volledig op de schop, en de hype moet terug opgebouwd worden.
Geplaatst op 2020-06-02 11:53:53
De hype was al weg zodra de rellen begonnen en elk ander nieuwsfeitje drukt de aankondiging verder op de achtergrond. Sony wacht gewoon tot het het nieuws kan domineren.
Geplaatst op 2020-06-02 12:20:38
de geruchten gaan al lang dat er iets verkeerd mee is, voornamelijk koeling. zowel ms als sony zijn echter serieus aan het afwachten met de prijs/release ervan en het lijkt me vooral daar te liggen.
Geplaatst op 2020-06-02 15:03:33
Ik heb ergens gelezen dat MS wacht met de aankondiging van de prijs tot Sony iets laat weten. Ik denk dat ze beiden elkaar gaan proberen elkaar te verslaan in prijs. Elke console wordt toch met verlies verkocht in het begin.
Geplaatst op 2020-06-02 21:44:09
Ze gingen op dit event enkel games tonen. Dat hebben ze meermaals gezegd.
Geplaatst op 2020-06-02 16:14:56
Wie zegt dat hun marketing afdeling hier niet mee achter zit?
Geplaatst op 2020-06-02 22:48:42, bewerkt op 2020-06-02 22:48:55