Rockstar heeft werkcultuur aangepakt sinds release Red Dead Redemption 2
De voorbije jaren is er al heel wat kritiek gekomen op de manier waarop ontwikkelaars omgaan met hun personeel, vooral dan wanneer de releasedatum van een game in de buurt komt. Een grote naam waar vaak naar werd verwezen, was Rockstar, dat niet meteen gekend stond vanwege zijn gezonde werkomgeving. Daar zou nu echter eindelijk verandering in zijn gekomen. In een interne memo die Kotaku kon inkijken werden onlangs een aantal grote veranderingen opgelijst. Zo wordt er werk gemaakt van flexibele werkuren voor alle medewerkers, komt er binnen het bedrijf meer informatie rond het bedrijf en de games zelf en zal er gewerkt worden aan een betere algemene communicatie.
Natuurlijk wordt er ook een poging gedaan om de crunch tot een minimum te herleiden. Een mogelijke manier om dat te bereiken is om games op een kleinere schaal te maken, om ze dan nadien uit te breiden met grotere updates. GTA VI zou mogelijk al de eerste game zijn die op die nieuwe manier wordt ontwikkeld.
Er komen ook regelmatig anonieme enquêtes om na te gaan of er nog zaken verbeterd kunnen worden en er werd ook al iemand ontslagen die verantwoordelijk was voor een giftige werksfeer. Kotaku interviewde al 15 medewekers die het voorbije jaar aan de slag waren bij Rockstar en die waren alvast tevreden over de nieuwe werksfeer. Het blijft natuurlijk afwachten hoe alles zal verlopen zodra de ontwikkeling van een nieuwe game in zijn eindfase terecht komt.