Warner Bros. treft schikking in zaak over niet transparante reclame
Warner Bros. heeft een schikking getroffen met de Federal Trade Commission in een zaak waarbij het bedrijf werd beschuldigd van het maken van niet transparante reclame voor Middle-Earth: Shadow of Mordor. Om de game in de schijnwerpers te plaatsen had Warner Bros. namelijk grote YouTubers ingehuurd om de game te spelen. Ze werden daarvoor ook betaald, maar dit werd niet altijd duidelijk vermeld in de video's zelf of in de videobeschrijving, hetgeen nochtans moet. Dat Warner Bros. voorts eiste dat negatieve zaken, zoals bugs en dergelijke, niet vermeld zouden worden, pleitte ook niet in hun voordeel.
Warner Bros. heeft nu dus schuld bekend en heeft zo een schikking kunnen treffen met de FTC, waardoor ze er van afkomen met een kleine boete en enkele voorwaarden die ze moeten naleven in de toekomst. Dergelijke zaken mogen voortaan namelijk niet meer voorvallen en als men nog eens "influencers" inhuurt, moet Warner Bros. er uitdrukkelijk op toezien dat de regels worden nageleefd.