Gameplay gelekt van Batman game die uiteindelijk Shadow of Mordor werd
Er zijn gameplaybeelden gelekt van een Batman game die nooit het levenslicht heeft gezien omdat het project gaandeweg evolueerde naar Middle-Earth: Shadow of Mordor. De game stond bekend als "Project Apollo" en werd ontwikkeld door Monolith.
Monolith hoopte de nieuwe Batman game te linken aan de Dark Knight films van Christopher Nolan, maar omdat de regisseur daar nooit zijn zegen voor gegeven zou hebben, zou het gameproject geannuleerd zijn. Bij Warner Bros. vonden ze het bovendien ook niet meteen een goed idee om nog een tweede reeks Batman games te ontwikkelen die dan los zouden staan van de Arkham games. Daarom werd het Batman project van Monolith omgevormd tot een Lord of the Rings project.
Uit de gelekte beelden blijkt trouwens duidelijk dat men inspiratie is gaan halen bij de Arkham games, onder meer wat combat en stealth betreft. Daar werd nog een stevige brok open-world technologie bijgedaan, evenals de basis voor wat later het Nemesis systeem van Shadow of Mordor zou worden.
The open world of Gotham could be traversed by either gliding and utilizing the grappling hook (as established in the Arkham games) or by operating the Tumbler/Batmobile. pic.twitter.com/VZKXJBFsgP
— SpideyRanger 🇬🇭 (@Dageekydude) April 3, 2024
Early stealth sequence and combat mechanics (Latter would've been based on the Arkham system) pic.twitter.com/18uTxPzKm6
— SpideyRanger 🇬🇭 (@Dageekydude) April 3, 2024
'had nog cool geweest, maar Batman heeft gepiekt met de Arkham games en LOTR met Shadow of Mordor/War*.
*die 2 RTS games van EA waren ook wel 👌 natuurlijk
Geplaatst op 2024-04-04 15:04:37