Ontwikkelaar Chivalry: Medieval Warfare "investeert in fans" met gratis DLC
Een klacht die bij quasi elke grote titel weer tot uiting komt, is hoe er zoveel geteerd wordt op DLC om extra geld te kunnen vergaren. Het meest recente voorbeeld daarvan is Dead Space 3, waarbij de microtransacties nogal onder vuur kwamen te liggen. De mensen bij Torn Banner, maker van Chivalry: Medieval Warfare, pakken het anders aan.
"Voor ons is het niet het belangrijkste om geld te verdienen. Ik weet dat veel mensen dat zeggen, maar het is waar. Ons doel is om geweldige games te maken", zegt Steve Piggot, lead designer bij Chivalry: Medieval Warfare. "Iedereen vindt iets dat werkt voor zijn producten en dat is goed zo. Ik denk dat het voor ons belangrijker is dat mensen blij zijn dan dat ze constant moeten betalen voor een abonnementsmodel. We gaan nog altijd uitbreidingen uitbrengen waarvoor betaald moet worden, maar we gaan altijd gratis spullen voor de community hebben. [...] Je moet het balanceren. Als je vanaf dag 1 al DLC hebt, voelen de mensen zich bedrogen. We willen net dat de mensen enthousiast zijn. We hebben daar 4 maanden aan gewerkt en het zou meer geld hebben opgebracht als we er ook geld voor vroegen, maar we investeren op lange termijn door in onze fans te investeren." De recentste update bracht 13 nieuwe mappen, 5 nieuwe wapens en 2 nieuwe modi met zich mee.