De 7 maps van Battlefield 2042: groter dan ooit en met natuurrampen
Battlefield 2042 wordt gelanceerd met 7 multiplayer maps. Het zijn de grootste ooit in de geschiedenis van de franchise en ook het Levolution concept wordt grootser dan ooit ingevuld.
7 multiplayer maps
Orbital
Kourou, Frans-Guyana
De Orbital map situeert zich rond een lanceerbasis van een ruimteraket. Terwijl spelers in twee teams tegen elkaar strijden, vindt een countdown plaats. De lancering kan succesvol verlopen of falen. Afhankelijk daarvan wordt de map op een bepaalde manier beïnvloed.
Hourglass
Koningin Maudland, Antarctica
Hourglass is de grootste map van Battlefield 2042 en zodoende ook de grootste map in de geschiedenis van de Battlefield franchise. Spelers strijden om gas- en olievoorraden, met explosieve silo's in de buurt en een bergkam waarrond de strijd zich concentreert.
Renewel
Oostelijke Woestijn, Egypte
Renewel laat spelers strijden om een groot agricultureel centrum en een nabijgelegen zonneboerderij. De map wordt in twee gedeeld door een gigantische muur.
Kaleidoscope
Songdo, Zuid-Korea
Kaleidoscope laat spelers strijden om een quantum-powered desinformatienetwerk, nadat een aanval het globale netwerk bedreigt.
Manifest
Pulau Brani, Singapore
Manifest laat spelers strijden om een geautomatiseerde scheepswerf die essentieel is voor de Amerikaanse bevoorrading en de globale handel.
Discarded
Alang, India
Discarded brengt spelers naar een kerkhof waar gestrande schepen, waar ze strijden om nucleaire assets die in verkeerde handen zijn gevallen.
Sectors en Control Points
In Battlefield 2042 worden op pc, PS5 en Xbox Series X|S tot 128 spelers per map ondersteund. De mappen zijn dan ook groter dan ooit.
Om het allemaal wat georganiseerd en overzichtelijk te houden worden mappen in Conquest onderverdeeld in verschillende Sectors, die elke verschillende Control Points hebben die ingenomen moeten worden om de Sector te kunnen claimen.
In Breakthrough zijn er telkens twee Controls Points die ingenomen of verdedigd moeten worden om de frontlinie al dan niet te laten verschuiven, maar het feitelijke speelgebied is veel ruimer dan in eerdere Battlefield games.
Op PS4 en Xbox One worden slechts 64 spelers per map ondersteund. Op die consoles zijn de mappen in dat kader dan ook kleiner.
Levolution en natuurrampen
In Battlefield 2042 wordt het Levolution concept, waarbij gebeurtenissen op een map ook effectief een invloed hebben op de layout van die map, een niveau hoger getild, in die zin dat de evenementen die kunnen plaatsvinden grootser zijn dan ooit, al zullen er ook nog verschillende kleinere zaken kunnen gebeuren.
Op de Discarded map bijvoorbeeld is het mogelijk de zijkant van een olietanker eraf te rukken. Orbital dan weer biedt de mogelijkheid om een ruimteraket af te vuren.
Mappen kunnen ook beïnvloed worden door natuurrampen. Hourglass bijvoorbeeld heeft een zandstorm die kan opduiken en Kaleidoscope kan bezoek krijgen van een tornado.
hmm, doet me aan het systeem van PS3 game "MAG" denken om alles orderlijk te laten verlopen.
Maps klinken alvast top.
Geplaatst op 2021-06-10 10:50:10
Mij doet het wat denken aan Operations uit Battelfield 1
Geplaatst op 2021-06-10 17:11:57
Klopklopt, heeft er idd ook wat van weg.
Geplaatst op 2021-06-10 22:36:52
Zolang alles mooi ordelijk kan gehouden worden kijk ik er toch al iets meer naar uit
Geplaatst op 2021-06-10 13:49:40
Ik ben benieuwd naar hoe die tornado de gameplay gaat beïnvloeden.
Dit lijkt mij eerder meer irritatie dan fun te gaan bezorgen als ik heel eerlijk mag zijn. Dat dynamisch weersysteem vond ik in BF1 al verschrikkelijk. De eerste keer dat ik in de mist of een zandstorm rondliep was het 'Amai, da's wel ferm.', de tweede keer was 't eerder in de richting van: "wtf ik zien gen hol mer". Irritant gewoon.
Maar soit. Da's puur persoonlijk natuurlijk. Ik begrijp wel dat er genoeg mensen zijn die het met mijn gedacht compleet oneens zijn.
Geplaatst op 2021-06-10 23:05:24