Resident Evil 6
Resident Evil 6
[Getest op PS4]
Capcom heeft intussen al enkele Resident Evil-games naar de huidige generatie gebracht, maar op de zevende telg in de serie is het blijkbaar nog even wachten. Resident Evil 4, 5 en 6 zullen dit jaar wel nog op de PS4 en Xbox One verschijnen. In plaats van dit rijtje chronologisch te werken, heeft Capcom intussen Resident Evil 6 gelanceerd en gingen wij even na wat deze remaster zoal met zich mee brengt.
De verschillen van een remaster met diens origineel zijn vaak zeer subtiel en kunnen we eerder in het grafisch aspect terugvinden. Zij die graag meer over de inhoud van het spel zelf wensen te lezen, kunnen nog steeds de originele review van collega Goofus doornemen.
Intussen is het toch al even geleden dat Resident Evil 6 werd uitgebracht, maar zelfs na al die tijd kunnen we niet ontkennen dat de vrij gefragmenteerde singleplayer vrij vol zit met bedenkelijke ontwerpproblemen. Gaande van het overmatig gebruik van QTE-momenten (gelukkig hebben we nu wel een optie waar je nooit in een klap kan doodgaan bij het falen van een bepaalde QTE) tot wel heel erg gescripte momenten in de verschillende levels.
Daar waar het level design wat steken laat liggen, is het combat systeem op zich wel meer dan behoorlijk voor een actiegerichte titel. Wanneer je gebruik maakt van het volledig arsenaal aan melee en shooting skills, zal je zeker heel wat plezier beleven aan het doden van zombies (zeker in de Mercenaries modus). Meer opties zorgen er nu ook bijvoorbeeld voor dat de Field of View een pak groter is (je kan het ook naar believen aanpassen), waardoor de camera je toch wat minder vaak misselijk maakt dan vroeger het geval was.
Op grafisch vlak komt de PS4-versie grotendeels overeen met de pc-versie. De resolutie van 1080p zorgt voor een veel scherpere presentatie, maar vaak zie je toch nog dat heel wat textures intussen wel wat verouderd en niet opgepoetst zijn. Allicht de belangrijkste verbetering is het feit dat de game aan een vlotte 60 frames per second afgespeeld wordt, wat de actie en gameplay een pak vloeiender maakt.
Op zich zijn alle aanpassingen of verbeteringen ten opzichte van de vorige console generatie dus vrij standaard, ware het niet dat Capcom daadwerkelijk alle DLC (skins voor je personages) en modi (alle voorgaande multiplayer maps en modi, inclusief de exclusieve pc ‘No Mercy Mercenaries’ modus) toegevoegd heeft en het geheel voor een heel aantrekkelijk prijskaartje weet aan te bieden. Men heeft er zelfs aan gedacht om een nieuw en handig matchmaking systeem uit te vinden voor de hele waaier aan multiplayer modi, zodat je altijd wel een potje met anderen kan spelen.
- Alle content aan een schappelijke prijs
- Camera een pak beter
- Framerate
- Verbeterde matchmaking
- QTE-momenten
- Spel blijft designproblemen kennen