The Gunstringer: Real Big Shootin'
Met The Gunstringer bracht Twisted Pixel misschien wel het beste Kinectspel op de markt dat we tot op heden hebben mogen beleven. Ondertussen zijn we 3 maand en één gratis portie DLC verder. Sinds donderdag mogen we hier ook Real Big Shootin' bij tellen. Het pakketje kreeg een prijskaartje van 240MSP opgeplakt en laat ons samen eens een kijkje nemen wat deze met zich mee brengt.
Grab them guns
In Real Big Shootin' kruipen we opnieuw in de huid van onze favoriete marionet, die de strijd aanbindt met Mad Dog McDog. Deze snode outlaw beweert namelijk dat ons hoofdpersonage niet de snelste schutter uit het Wilde Westen zou zijn. Voor The Gunstringer is dit reden genoeg om al knallend het tegendeel te bewijzen. Buiten deze inleiding valt er eigenlijk niet veel van een verhaal te bespeuren en vreemd genoeg kunnen we hier mee leven. Dit komt vooral door de stevige gameplay en humor die we onderweg tegenkomen. Deze laatste factor komt dan ook vooral uit de hoek van de hilarische commentaarstem die we reeds kennen uit het hoofdverhaal.
Dit avontuur beleven we namelijk in een schietstand, waar we er lekker op los kunnen knallen. Van rondhollen, hand-tot-hand gevechten, cover zoeken en over obstakels springen is hier dus geen sprake. Wie dacht dat we hiervoor slechts onze rechterarm nodig hadden, mag deze vrees opnieuw opbergen. Naast de revolver krijgen we afwisselend een ruim arsenaal wapens ter beschikking. Zo mogen we bij momenten dual wielden, een flame-thrower hanteren, de shotgun ter hand nemen en meer.
Twee linkerhanden?
Om extra variatie aan de dag te brengen, hebben de jongens van Twisted Pixel ook voor elf verschillende voorwaarden gezorgd. Hier krijgen we te maken met een verplichte lefty mode, snellere vijanden of wordt alles omgekeerd. Zo moeten we naar links mikken, wanneer we rechts iets of iemand aan gort willen knallen, wat alles pakken moeilijker maakt. Daar bovenop krijgen we bij momenten ook nog af te rekenen met Metal Dudes en wanneer dit in voegen treedt, worden alle vijanden omhuld door metaal en moeten we deze twee maal raken om ze klein te krijgen.
Om het geheel wat moeilijker te maken, zijn al onze doelwitten van het vliegende type. Zo krijgen we af te rekenen met vleermuizen, vliegende (u leest het juist) koeien, houthakkers en veel meer. Hoewel we niet al te veel moeite hadden om korte metten te maken met dit gespuis, hadden we toch graag een bepaalde power-up terug gezien. De taco, die ons in The Gunstringer toeliet om langere combo's uit te voeren, valt hier namelijk niet te bespeuren en dit lijkt ons een gemiste kans.
Natuurlijk wordt deze titel ook nog vergezeld van 250 Gamerscore, waarvan je 10G krijgt voor de aankoop op zich. Voor de overige moet je één tot anderhalf uur van je tijd in het spel steken, met 13 rondes die ongeveer twintig minuten in beslag nemen in totaal. Om alle wapens en omstandigheden te ervaren, kan je deze vier keer herspelen, om dan tot de constatatie te komen dat alles reeds achter de rug is. Verder bevat het spel ook nog een eigen leaderboard, bonus store en co-op en verwijst de eindbaas -overduidelijk- naar een game die bij de meesten onder ons nostalgie zal opwekken.
- Variatie in uitdagingen en wapens
- Waar voor je geld
- Commentaarstem
- Humor
- Na een goed uur heb je alles gezien
- Geen taco's