Hands-on: Gears 5
Gears 5
[Geschreven door KennethDMT]
[Gespeeld op Xbox One X]
Marcus Fenix en zijn kettingzaagbajonet zijn terug van weggeweest. In september opent de wereld van Sera opnieuw z’n deuren voor een volgend avontuur in het Gears of War-universum, zonder de “of War”. Nu al licht ontwikkelaar The Coalition een tipje van de sluier op met een technical test van Gears 5.
Deze technical test is geen demo, maar een echte test voor de servers. Gears 5 tracht namelijk om alle potjes multiplayer zoveel mogelijk op dedicated servers te laten draaien. Af en toe kom je dus wel instabiliteit en lange wachttijden tegen: problemen die binnen twee maanden dus hopelijk opgelost zijn.
Daarnaast is deze preview ook een mooie blik op hoe de nieuwste telg in de Gears-reeks speelt. Gameplaygewijs is er weinig nieuws onder de zon. Je brengt het grootste gedeelte van de game nog steeds in dekking door, probeert je reloads juist te timen, enzovoort. Maar opvallend is wel hoe vloeiend alles aanvoelt. Je glijdt van cover naar cover, maakt een rolletje en schiet een vijand aan gort met je shotgun, nog voor je goed en wel doorhebt hoe de controls in elkaar zitten. Het is duidelijk dat the Coalition wat olie aan de spreekwoordelijke kettingzaag heeft aangebracht.
The Coalition mikt voor Gears 5 op een ervaring die volledig 60 fps is. Dat lukt wonderwel, zonder in te moeten boeten aan grafische kwaliteit. De game ziet er nu al erg netjes uit, vooral op Xbox One X. De verlaten straten van Sera, de bepantsering van zowel de COG als de Swarm, alles is erg gedetailleerd. Dat belooft voor de singleplayer-campagne.
Deze technische test voor Gears 5 biedt ook enkele verschillende gametypes. Arcade is een nieuwe twist op de Gears-formule, met een vleugje hero-shooter in de mix. Je maakt een keuze uit een reeks speelbare personages, die elk hun eigen wapenloadout hebben. Door kills te scoren, kun je nieuwe wapens vrijspelen, waarmee je dan weer meer punten kunt scoren. Arcade zal ongetwijfeld zowel nieuwe Gears-spelers als oude veteranen kunnen bekoren.
Escalation en King of the Hill zijn terugkerende gametypes uit de vorige games. In Escalation proberen jij en je team om controlepunten op de map te veroveren en zo punten te scoren. Je hebt ook maar een beperkt aantal levens. Op zich niets mis mee, ware het niet dat een match pas eindigt wanneer een team zeven ronden gewonnen heeft. Voor een snel potje Gears 5 blijf je dus beter bij Arcade.
Ik wil SP gameplay zien. Gears 4 was super. Maar het lijkt alsof ze nu alles op MP zetten.
Geplaatst op 2019-07-29 17:02:40