The Outer Worlds
Fallout is een bijzonder populaire reeks en volgens heel wat mensen is de beste game binnen die franchise Fallout: New Vegas. Verrassend genoeg is dat net een titel die niet is gemaakt door Bethesda, maar wel door Obsidian Entertainment. Heel wat gamers willen sindsdien een nieuwe Fallout van de ontwikkelaar en met The Outer Worlds lijkt die er eindelijk te komen.
The Outer Worlds is natuurlijk geen officiële Fallout-game, maar wie fan is van de reeks en de beelden van The Outer Worlds bekijkt, die zal al snel de gelijkenissen zien. The Outer Worlds is een firts-person scifi RPG, waarin je terechtkomt op Halcyon, een regio aan de rand van het universum waar de bedrijven het voor het zeggen hebben. Daar gelden niet echt veel regels en dus hebben de bedrijven een soort dictatuur geïnstalleerd, waar zij alles beslissen. Als speler ben je daar zo niet mee gediend en dus trek je ten strijde. Dat is zowat de basis van het verhaal dat we momenteel al kennen.
Wat meteen opvalt bij The Outer Worlds is de bijzonder kleurrijke visuele stijl. Geen grauwe post-apocalyptische wereld dus, maar wel veel neon en opvallende kleuren. Bovendien zit er flink wat humor in de game, met grappige dialogen, opvallende monsters en andere komische momenten.
In The Outer Worlds krijg je ook compagnons mee op pad. Die zullen je overal volgen, als ze tenminste blij zijn met wat je allemaal uitsteekt. Als speler krijg je immers de volledige vrijheid over hoe je alles aanpakt en missies kunnen dan ook verschillende kanten uitgaan. Slaag je er in om de compagnons aan je zijde te houden, dan kunnen ze je ook extra vaardigheden geven tijdens gevechten, maar ook tijdens dialogen. The Outer Worlds beschikt natuurlijk over uitgebreide dialogen, waar jij de antwoorden kiest. Een stem heb je jammer genoeg nog steeds niet, iets wat in deze tijden misschien wel mocht.
Tijdens de missie die we te zien kregen, waarbij we een varkenskwekerij moesten saboteren, viel al meteen op dat The Outer Worlds je echt wel veel mogelijkheden geeft. Je kan "guns blazing" aanvallen, maar ook kiezen om rustig binnen te sluipen. Je kan er zelfs voor kiezen om je opdrachtgever te verraden en de missie een volledig andere kant op te sturen. Het moet de herspeelbaarheid ongetwijfeld ten goede komen.
Wanneer we gevechten te zien kregen viel de Fallout-invloed des te meer op. Als speler kan je de tijd vertragen om je schot goed te timen en je kan ook focussen op verschillende ledematen, om meerdere reacties te krijgen van je vijanden. Zo kan je ze in het been schieten om ze een beetje kreupel te maken en andere typische voorbeelden.
Hype!
Het spel geeft ook wel een borderlands gevoel imo.
Geplaatst op 2019-07-01 19:30:14