Hands-on preview: The Crew 2
The Crew 2
Met The Crew smeet Ubisoft zich enkele jaren geleden op een nieuwe markt, aangezien het niet echt veel ervaring had met racegames. Ja, ze hadden Trackmania en Trials, maar die zijn toch net van een ander genre. Nu wil Ubisoft met The Crew 2 de ervaring van de eerste game gebruiken om echt uit te pakken.
Net als in The Crew krijgen we in het tweede deel de Verenigde Staten van Amerika voorgeschoteld als een volledig open wereld, waarin je met je voertuigen kan gaan en staan waar je wilt. Ditmaal kruip je in de huid van een beginnende racepiloot die heel wat talent heeft en de beste wil worden in elke tak van de sport.
In The Crew 2 betekent dat ook echt in elke tak, want we houden het niet langer enkel bij auto’s en motoren, maar krijgen nu ook toegang tot vliegtuigen en verschillende vaartuigen. Dat wil zeggen dat je nu echt overal kan komen.
Die verschillende voertuigen zijn heel fijn, maar het betekent natuurlijk niets als je niet eenvoudig kan wisselen tussen land, zee of lucht. Gelukkig is dat in The Crew 2 wel het geval. Met een simpele druk op de knop krijg je immers een menuutje te zien waarbij je snel kan wisselen van een auto naar een boot of een vliegtuig en weer terug. Daarbij heb je geen last van laadtijden en wordt het spel nooit volledig stilgelegd. Hang je dus met je vliegtuig boven de zee, dan kan je razendsnel veranderen in een boot, waarna je gewoon naar beneden valt en simpelweg verder kan varen.
Dat ontbreken van laadtijden is trouwens een terugkerend fenomeen, want ook bij de start van een nieuw event zijn er geen laadtijden. Je rijdt, vaart of vliegt gewoon een event binnen en begeeft je naar de start, waarna alles onmiddellijk op gang komt. Het kan natuurlijk altijd wel dat je even op je tegenstanders moet wachten, maar nooit krijg je effectief een laadscherm te zien.
Wij zijn na onze eerste korte spelsessie alvast overtuigd van de toevoeging van de boten en de vliegtuigen. Het zorgt er immers voor dat het aantal verschillende soorten races sterk wordt uitgebreid, zonder dat er aan de kern van de game wordt geraakt. Bovendien hebben racegames vaak het probleem dat ze nogal eentonig worden en je enkel nog races doet om die volgende wagen vrij te spelen. Dat mag dankzij de verschillende voertuigen in The Crew 2 geen probleem zijn.
Bovendien is er ook een grotere leercurve dankzij deze extra voertuigtoevoegingen, aangezien die zich op een andere manier gedragen dan auto’s en motoren. Een race met een vliegtuig is en blijft iets helemaal anders dan simpelweg met een auto zo snel mogelijk door een stad racen.
Ook grafisch zet The Crew 2 een stap voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger. Door de enorme open wereld kan het natuurlijk niet tippen aan een game als Forza Motorsport, maar zowel de wereld als de verschillende voertuigen zien er mooi en gedetailleerd uit.