Halo: Anniversary-maker hekelt Metacritic
De ontwikkelaar die achter de campagne zit voor Halo Anniversary is niet echt te spreken over de manier waarop Metacritic werkt. "Ik kan Metacritic niet verdragen, omdat er niks is dat de emoties van de mensen met betrekking tot de games kan regelen", laat CEO Karch van Saber Interactive weten.
"Met Timeshift hadden we mensen die zeiden dat ze de multiplayer niet hadden gespeeld, maar dat het er wel oké uitzag en vervolgens gaven ze een score. Ik heb er met mijn team 2 à 3 jaar aan gewerkt en dan komt er iemand voorbij die zoiets zegt en er vervolgens een score op plakt. [...] Het andere probleem is dat ons ander spel Inversion zowat 10 tot 15 punten hoger moet scoren om op het niveau te geraken van Gears of War 3. Zelfs als we exact hetzelfde spel als Gears of War 3 zouden maken, dat op elk vlak even goed was, dan zou het nog altijd niet zo goed ontvangen worden, omdat het geen Gears of War is. Ik klaag er nu zeker niet over omdat ik begrijp dat het gewoon deel uitmaakt van de situatie en daarom ben ik ook blij met onze Halo-connectie , want ik denk dat dat ons gaat helpen bij hoe Inversion bekeken zal worden."