Online multiplayer Star Fox 64 3D te duur
Een van de meest voorkomende kritieke op Star Fox 64 3D, de 3DS-remake van de N64-klassieker, is het ontbreken van een online multiplayer. Velen begrijpen niet waarom die niet werd geïmplementeerd, maar Nintendo laat via Yusuke Amano weten dat daar wel degelijk een reden voor is. Een online multiplayer zou namelijk te veel tijd en geld hebben gekost, terwijl het team onder zware druk stond om de game zo snel mogelijk af te leveren. Het team legde voorts vooral de focus op de grafische oppoetsbeurt, om te tonen waartoe de 3DS in staat is. Dat ook de online features in de kijker kunnen worden gezet, daar heeft men blijkbaar even niet aan gedacht. Of toch wel? Amano zegt namelijk dat de multiplayer van destijds niet geschikt is voor online multiplayer van vandaag en dat er dus extra aanpassingen zouden moeten gebeuren om een goede speelervaring te voorzien. Dan komen we terug bij de eerdere reden: tijdsgebrek. Die druk werd overigens vooral ingegeven door de slechte start van de 3DS, waarvoor werd gewezen naar het gebrek aan goede games.
Ondanks het gebrek aan online multiplayer is het spel wel een puike game geworden, zoals je nog steeds kan lezen in onze review van Star Fox 64 3D.