Kingmakers release uitgesteld om geen functies te moeten schrappen
Het team van Redemption Road heeft aangekondigd dat hun mix van shooter en strategiegame, Kingmakers, met tijdreizen en middeleeuwse gevechten met moderne wapens, onbepaalde tijd wordt uitgesteld. In een verklaring op sociale media legt de studio uit dat de oorspronkelijke releasedatum van 8 oktober niet haalbaar is: “We willen onze fans die reikhalzend uitkijken naar deze game onze excuses aanbieden. Het spijt ons dat we jullie teleurstellen.”
De studio benadrukt dat het uitstel nodig is om geen geplande functies te schrappen: “Kingmakers is een ongelooflijk ambitieus en compromisloos project. Ons doel is altijd geweest om iets te maken dat totaal anders is dan alles wat er op de markt is, qua gameplay, schaal, omvang en interactiviteit.”
Technisch gezien heeft het team de Unreal Engine 4 tot het uiterste geduwd, met echte 60fps op mid-range pc’s, zonder trucjes. De game bevat tienduizenden soldaten met AI en pathfinding die vergelijkbaar zijn met die van AAA-shooters, en spelers kunnen elk van de zes verdiepingen van kastelen vrij betreden.
Elke missie speelt zich af op enorme maps die spelers volledig kunnen verkennen, met of zonder hun persoonlijke leger van duizenden eenheden, en met volledige drop-in/drop-out vier-speler multiplayer. Redemption Road geeft aan dat er nog wat tijd nodig is om de content volledig te polijsten voordat ze de game willen uitbrengen.