Sucker Punch ziet weinig toekomst voor nieuwe Sly Cooper-game
De kans dat Sucker Punch terugkeert naar zijn klassieke Sly Cooper-franchise lijkt klein. In een interview met MinnMax gaf co-creatief directeur Nate Fox aan dat hooguit 10 procent van zijn team enthousiast zou zijn over het werken aan een nieuwe Sly Cooper. Volgens Fox komt dat doordat er inmiddels meer dan twintig jaar verstreken zijn sinds de studio voor het laatst aan de reeks werkte.
Sly Cooper geldt als een van de geliefde, maar “vergeten” PlayStation-series uit de vroege jaren 2000. De eerste drie delen kwamen tussen 2002 en 2005 uit, waarna Sanzaru Games de teugels overnam voor The Sly Collection en Thieves in Time. Toch worden vooral de originele trilogie van Sucker Punch en diens mix van stealth en platformactie warm herinnerd door fans.
Sucker Punch richt zich tegenwoordig op andere projecten, zoals de succesvolle Infamous-reeks en momenteel de ontwikkeling van Ghost of Yotei, het vervolg op Ghost of Tsushima, dat op 2 oktober verschijnt. Fox reageerde in het interview laconiek op een oude fanbrief die het bedrijf ooit zou hebben gewaarschuwd dat het geld zou verliezen zonder Sly Cooper: “Ik hoop dat je Ghost of Yotei leuk vindt.”