Battlefield 6 kiest voor performance boven ray-tracing
Battlefield 6 zal bij release geen ray-tracing ondersteunen, zo bevestigt technisch directeur Christian Buhl van Ripple Effect in een interview met ComicBook. De keuze verraste sommige spelers die onlangs de open bèta uitprobeerden, aangezien ray-tracing inmiddels een vaste waarde is geworden in veel AAA-games.
Volgens Buhl werd de beslissing al vroeg in de ontwikkeling genomen. Het team wilde zich volledig richten op performance en optimalisatie voor de standaardinstellingen en het gros van de spelers. “We wilden ervoor zorgen dat alle energie ging naar het zo goed mogelijk optimaliseren van de game voor de default users,” legt hij uit. Daarmee is ray-tracing voorlopig ook niet gepland voor toekomstige updates.
Hoewel de technologie spectaculaire verbeteringen kan brengen aan belichting, reflecties en schaduwen, vergt het veel van de hardware. Voor een serie die vooral bekendstaat om zijn multiplayer, waar soepele framerates belangrijker zijn dan visuele tierlantijntjes, lijkt de keuze logisch. Door ray-tracing weg te laten, kan Battlefield 6 een constantere en vloeiendere ervaring bieden, ook voor spelers met minder krachtige systemen.
Goeie keuze
Geplaatst op 2025-09-01 07:28:25