Mouse Work aangekondigd voor Nintendo Switch 2, maar ontwikkelaars hebben nog geen dev kit
Om aan een game te kunnen werken op een console die nog niet is verschenen, moet je rekenen op de consolebouwer om een dev kit te krijgen. Pas dan kan je op de architectuur van die specifieke console werken en dus games voorbereiden die erop moeten verschijnen.
Dat heeft de maker van Mouse Work, dat zich richt op de muismogelijkheden die de nieuwe Nintendo Switch 2 JoyCon-controllers met zich meebrengen, echter niet tegengehouden om de game aan te kondigen. Het zal misschien nog wel even duren voor we de game zullen kunnen testen, aangezien Nintendo dus blijkbaar nog een dev kit moet leveren. De studio blijft echter niet bij de pakken zitten en heeft zelf wat stunt- en vliegwerk gebruikt om humoristisch aan te geven dat ze dus al met de creatieve ideeën zitten om een game af te leveren, maar dus nog een beetje hulp nodig hebben van Nintendo.
How do you make a game for Switch 2 if you don’t have a dev kit yet? Behold our Frankenstein Joy-Con 2 alternative!@NintendoEurope @NintendoAmerica @NintendoUK we would love to have a dev kit - pretty please?
— Nitrome Ltd - Mouse Work - soon for Switch 2! (@Nitrome) April 10, 2025
Retweets appreciated!#switch2 #mousework pic.twitter.com/VpdcqknLWu