THQ wilt hun games goedkoper lanceren
Volgens Brian Farrell van THQ schrikken de huidige prijzen van games potentiële kopers af. Volgens hem wordt het dus hoog tijd dat deze prijzen worden verlaagd. Hierover had hij nog het volgende te vertellen:
'We willen de sector een beetje op zijn kop zetten met deze strategie. In plaats van te kijken hoeveel we voor een spel kunnen aanrekenen, gaan we proberen het aantal mogelijke kopers aan te verhogen. Het is onder die economische curve dat je het grootste aantal gebruikers kan aantrekken.'
'De prijs van 59.99 dollar schrikt kopers af. Een meer toegankelijke richtprijs zal zich vertalen in een grotere install base en zo kunnen we meer DLC aan de man brengen. Dit is van essentieel belang voor het voortbestaan van de game- industrie in zijn geheel.'
'Wanneer we MX vs. ATV lanceerden aan de prijs van 59.99 dollar verkocht het redelijk, maar wanneer de prijs naar 39.99 zakte, vlogen ze over de toonbank. De volgende MX vs. ATV zal dus een richtprijs van 39.99 dollar meekrijgen. Het gaat hier dus niet om een minderwaardige game, maar wel degelijk om een kwaliteitsgame.'
'Voor dat bedrag krijg je dus een AAA titel, waarvan je via DLC een nog rijkere spelervaring kan beleven. Volgens ons (THQ) is dit de toekomst van gaming in het algemeen. Op de lange termijn zal dit dus overal zo zijn.'
Of dit scenario realiteit wordt, zal in de toekomst moeten blijken. Hoe staan jullie hiertegenover, zou een prijsverlaging goed zijn voor de game-industrie, of zorgt dit ervoor dat we nog meer zullen betalen door middel van DLC?