Halo is klaar voor "nieuw begin" met Unreal Engine 5
Groot nieuws afgelopen weekend tijdens de Halo World Championships. Microsoft is namelijk klaar voor een "nieuw begin" voor de Halo franchise, onder meer door de stap te zetten naar het gebruik van de Unreal Engine 5.
Die omschakeling naar de Unreal Engine 5 is betekenisvol omdat het Halo opnieuw moet toelaten om visueel grensverleggend te zijn, wat altijd een belangrijk deel is geweest van het DNA van Halo. Een op en top moderne engine was sowieso ook welkom, aangezien de Splitspace Engine die tot nu toe gebruikt werd op sommige vlakken erg verouderd was. Bovendien laat de Unreal Engine 5 ook toe om "meerdere nieuwe ervaringen" te ontwikkelen, terwijl Splitspace eerder beperkend werkte.
Wat we nu precies mogen verwachten van dit nieuwe tijdperk voor de Halo franchise valt nog af te wachten, maar de afgelopen jaren zijn ze bij 343 Industries uitgebreid aan de slag gegaan om te zien wat mogelijk is met de Unreal Engine 5, zoals ook te zien is in onderstaande video. In dat kader werden al meerdere nieuwe games bevestigd, zij het zonder meer details.
Dat Microsoft opnieuw stevig wil inzetten op Halo als speerpunt van Xbox blijkt voorts ook uit het feit dat 343 Industries voortaan door het leven gaat als Halo Studios en dat de studio stevig wordt uitgebreid om die toekomst van Halo vorm te geven.
UE5 en PC game. Ik hoop dat dit goed gaat.
Geplaatst op 2024-10-08 10:00:22