HANDS-ON PREVIEW | Genshin Impact 5.0 lijkt weer een schot in de roos
Travellers over heel de wereld kunnen vanaf 28 augustus Natlan ontdekken in Genshin Impact en Hoyoverse gaf ons tijdens Gamescom al een sneak peek van wat te verwachten. Uitgerust met de nieuwe personages Kachina, Mualani en Kinich konden we zowel Natlan als de aankomde events proberen.
Traces of Artistry is de perfecte begeleiding tijdens je ontdekkingstocht door Natlan. Met thema’s gebaseerd op de drie eerste tribes van Natlan word je op pad gestuurd om de locale fauna, vijanden en vooral ook saurians op te zoeken. Bij de Children of Echoes zien we veel rotsen en ravijnen, waar zowel Kachina als de Tepetlisaurus moeiteloos naar boven klimmen. Kachina tolt als een gek op haar geo construct, terwijl de Tepetlisaurus door zelfs de meest stevige stenen ondergrond kan zwemmen. Mualani en de Koholosaurus krijgen de schijnwerpers op zich in het prachtige waterlandschap van de People of the Springs. Of ze zich nu op een zonnig strand of een heet lavameer bevinden, ze surfen er aan topsnelheden door. De Scions of the Canopy bouwen hun dorpen dan weer hoog in het landschap. Kinich en de Yumkasaurus vliegen moeiteloos door de lucht dankzij hun grapple mechanics.
In Of Thorns and Crowns ligt de focus op combat. Je speelt telkens twee rondes, in de eerste moet je zo vaak mogelijk aan een bepaalde eis voldoen, zoals zo vaak mogelijk een schild breken. In de tweede ronde krijg je een buff gebaseerd op het aantal keer dat je de opdracht hebt voldaan.
Vanaf het eerste moment dat we Natlan betreden krijgen we hetzelfde gevoel als bij onze intrede in Sumeru. De twee gebieden hebben al meteen heel wat gemeen, maar toch slaagt Hoyoverse er in Natlan zijn eigen identiteit te geven. Urban kunst maakt een groot deel uit van het landschap, tot op een punt dat het zich zelfs over de stijle rotswanden verspreidt. De verschillende stammen leven in verschillende delen van Natlan die elk hun eigen vibe brengen. Zo krijgen we bij de People of the Springs een sterke polynesische eilandsfeer, terwijl het Land of Vibrant Stone and Flaming Springs dan weer doet denken aan de Afrikaanse savanne.
Na vier jaar aan updates zou je denken dat vernieuwing moeilijk is, maar de personages die we probeerden voelen weer erg uniek aan. Kinich is een dendro gebruiker die sterke pyro reacties heeft. Met Emilie als enige andere burning gebruiker krijgen we eindelijk wat meer rond deze reactie. Met zijn skill haakt Kinich zich vast aan de vijand en beweegt hij zich soepel rond ze om zijn aanvallen te lanceren en die van de vijand te ontwijken. Als hij zijn ult gebruikt komt Ajaw tevoorschijn om in intervallen aan te vallen en AoE dendro schade te doen.
Mualani kan met haar skill een haaienvriend op het slagveld brengen om zo over het landschap te surfen aan een hoge snelheid. Door vijanden te raken worden ze gemarkeerd als prooi, waardoor haar schade tegen die vijanden stijgt. Als ijzersterke hydro DPS heeft ze graag pyro teamgenoten die voor consistente vaporize reacties zorgen.
Kachina tolt als een gek over het strijdveld met haar trouwe compagnon Turbo Twirly. Deze geo construct geeft haar niet alleen een verhoogde mobiliteit, maar dient ook nog eens als wapen waarmee ze vijanden omverkegelt. Buiten haar hoge mobiliteit doet ze denken aan veel andere geo-gebruikers, waardoor ze niet per se veel gebruik zal zien. Haar charme ligt in het gemak waarmee ze het bergachtige landschap van Natlan verkent. Hoge mobiliteit is duidelijk ook het overkoepelende thema bij deze drie Natlan personages, waardoor we kunnen uitkijken naar nieuwe manieren waarop het verkenningsaspect van Genshin Impact steeds vlotter gaat lopen.