Criterion gaat aan Battlefield werken
De studio Criterion, dat we voornamelijk kennen van Burnout en Need for Speed, gaat zijn focus leggen op Battlefield. Het team van de Britse studio gaat zich toeleggen op het verbeteren van Battlefield 2042 en krijgt in de toekomst ook flink wat in de pap te brokken bij de ontwikkeling van nieuwe Battlefield-games. Een voegt zich zo bij DICE, Ripple Effect en Ridgeline. Een kleinere groep binnen de studio zal zich wel nog altijd bezighouden met de ontwikkeling van Need for Speed.
Vince Zampella, Group General Manager bij EA over de nieuwe invulling van Criterion.
Hi Everyone,
Today I’d like to share that the talented team at Criterion Games will be joining EA Entertainment. Criterion has a rich history in gaming, having worked on Battlefield, Battlefront, Burnout, and of course, Need for Speed. I’m thrilled to have a studio with such pedigree join the studios I oversee.
As we’ve said before, we’re all-in on Battlefield. Today, Criterion is added to our world-class Battlefield studios dedicated to ushering in a new era for the franchise. The majority of the team will be working alongside DICE, Ripple Effect, and Ridgeline that are led by Byron Beede, GM of Battlefield. Criterion’s experience with Battlefield, our technology and building engaging experiences will have an immediate positive impact as we continue to work on Battlefield 2042, and as we continue pre-production on a connected Battlefield Universe. There is no better studio to join us on this journey and I couldn’t be more excited.
Work will also continue on what’s next for Need for Speed. Many of you might be familiar with my history in games, having worked with extremely talented teams on Apex Legends, Titanfall, and Star Wars Jedi here at Electronic Arts. But you might not know I have a passion for cars, which also makes Criterion a perfect match for me to explore another genre in gaming that I love. I’m really looking forward to working with a core group as we shape what’s next for the franchise.
Join me in welcoming Criterion to the team.
Thanks,
Vince
Zij hebben toch al paar keer aan battlefield meegewerkt, nee?
Hadden zij ook niet die battle royale gemaakt van BFV? Die zat heel goed in elkaar, maar had gewoon f2p moeten zijn.
Geplaatst op 2023-09-21 11:26:07
Portal binnen BF 2042
Geplaatst op 2023-09-21 19:19:45
"and as we continue pre-production on a connected Battlefield Universe"
Gaan ze daar toch met doorgaan, ja? xD
Balls of steel.
Geplaatst op 2023-09-21 14:08:00
Denk dat EA beter de naam BF kan verkopen.
Maakt niet uit hoeveel studio's men op deze naam gooit.
Als het management van EA niet wil luisteren naar de feedback die al is gegeven door gamers en de ontwikkelaars dan zie ik de volgende BF ongeacht de setting even zwaar tegenvallen als de laatste 2 versies die verschenen zijn.
Ten eerste maak een BF zoals een BF voor BF1.
Ten tweede ga terug naar de core van BF zonder op CoD te willen lijken.
Geplaatst op 2023-09-22 11:58:35, bewerkt op 2023-09-22 11:59:14
Criterion op Battlefield? zie ze liever terug een goeie ouwe burnout game maken. Het enige wat EA nu heeft gedaan is Burnout de nek omgewringd. En ze doen zelfs niks meer met de IP. Mss leuk en goed nieuws voor de battlefield fans. Maar toch weer duidelijkheid dat Burnout over and out is. Want het enige dat vernoemd waar ze nog aan meewerken is need for speed.
Geplaatst op 2023-09-24 23:58:50