Redfall developers hoopten zelf dat de game geannuleerd zou worden
Je weet dat je met een belabberde game te maken hebt wanneer zelfs de developers liever hadden gehad dat het spel geannuleerd was. We hebben het over Redfall, waarvan de ontwikkeling blijkbaar allesbehalve vlot verliep.
Dat blijkt uit een verslag van Bloomberg. Het verslag toont aan dat het met Redfall eigenlijk al vrij snel de verkeerde richting is opgegaan. ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda en developer Arkane, had studio's aangemoedigd om "games as a service" projecten op te starten, maar zoiets zat helemaal niet in het DNA van Arkane.
Toch werd het idee van Redfall gelanceerd, maar volgens verschillende developers was het onduidelijk welke richting men precies uit moest met de game en wat dan precies de "immersive sim" elementen zouden zijn waar Arkane om bekend stond. Uiteindelijk leidde dit tot een stevige spanning tussen single- en multiplayer design. Het hielp ook niet dat al van in het begin een stevige focus lag op microtransacties, al werd dit plan uiteindelijk wel geschrapt.
Het ging dus al van in het begin niet zo goed met Redfall en het werd er niet beter op. Verschillende developers lieten Arkane Austin, bekend van Prey, immers achter zich omdat ze zich niet konden vinden in Redfall. Uiteindelijk zou 70% van de developers die aan Prey hadden gewerkt opstappen.
Het gevolg was dat Arkane Austin nog meer onderbemand was dan al het geval was en nieuwe ontwikkelaars aantrekken verliep moeizaam. Dat had dan weer te maken met het feit dat ZeniMax erom bekend staat lagere lonen uit te betalen dan wat gangbaar is in de sector.
Bovendien kon men niet de juiste profielen aantrekken. Geïnteresseerden kwamen zich namelijk aanmelden omdat ze interesse hadden in een innemende singleplayer game, maar Redfall was natuurlijk een multiplayer project. Dat mocht men tegen geïnteresseerden echter niet zeggen, omdat Redfall officieel nog niet was aangekondigd.
Uiteindelijk hoopten veel developers dat de overname van ZeniMax door Microsoft voor een oplossing zou zorgen, is het niet door het project een reboot te geven dan wel door het compleet te annuleren. Helaas besloot Microsoft om zich afzijdig te houden.
auwtch...
Geplaatst op 2023-06-02 12:10:22
en, hola
"Het ging dus al van in het begin niet zo goed met Redfall en het werd er niet beter op. Verschillende developers lieten Arkane Austin, bekend van Prey, immers achter zich omdat ze zich niet konden vinden in Redfall. Uiteindelijk zou 70% van de developers die aan Prey hadden gewerkt opstappen."
ik wel weten waar ze aan de slag zijn.
Geplaatst op 2023-06-02 12:11:05
Ik dacht dat het 7% was, maar ik kan me vergissen.
Daarnaast is het voor mij duidelijk dat de hands off aanpak bij Zenimax mag geschrapt worden.
Edit: ouch, idd 70 ...
Geplaatst op 2023-06-02 12:35:10, bewerkt op 2023-06-03 12:17:04
ik heb wel iets gehoord dat du studio verantwoordelijk voor PREY iets nieuws gaat doen maar kan niet dadelijk een source vinden
Geplaatst op 2023-06-03 15:50:24
's OK, hoop doet leven ;)
*kijk naar de MGS3 Remake en Silent Hill games die eraan komen ^-^
Geplaatst op 2023-06-04 08:45:50