Oprichter: "Sluiting Arkane Austin was dom van Microsoft"
Microsoft heeft de afgelopen jaren een heleboel aankopen gedaan in de gamewereld, met onder meer Bethesda en Activision-Blizzard als opvallende namen. Echter, de Amerikaanse gigant heeft ook afscheid genomen van studio's en werknemers, waaronder Arkane Austin, de studio verantwoordelijk voor Prey en Redfall.
De oorspronkelijke oprichter van de studio, Raphaël Colantonio, die ondertussen een andere studio heeft en dus niet betrokken was bij Arkane ten tijde van Microsoft, vindt het echter een compleet foute beslissing om de studio te sluiten. Ondanks dat de oorspronkelijke studio, Arkane Studios Lyon, nog altijd bestaat, stelt Colantonio zich openlijk de vraag of de sluiting er was "om investeerders en de beurs te plezieren" en het aanvoelde alsof men gewoon iets moest schrappen.
Colantonio zegt niet te weten wat de echte reden was, maar lijkt ook wel niet stil te staan bij het povere resultaat van Redfall (dat op Steam "mostly negative" feedback krijgt van spelers). Hij verwijst wel dat een team samenstellen zoals er bij Arkane Austin was "onmogelijk" zou zijn, of op zijn minst "eeuwig zou duren" om te verwezenlijken. Hij vindt dat het een foute veronderstelling is dat je gewoon maar nieuwe mensen kan aanwerven om zulke mensen te vervangen. "Probeer het gerust, dat is wat grote bedrijven altijd doen. Ze proberen grootschalig aan te werven en betalen dan mensen om die magische connectie te creëren. Het werkt zo niet. Voor mij is dit dus een domme zet, maar ja, wat weet ik ervan", besluit hij.