Ontslagen bij Pokémon GO studio Niantic
Het gaat blijkbaar niet zo goed met Niantic, de studio die we vooral kennen van Pokémon GO. Hoewel die game natuurlijk bakken geld oplevert, gaan veel van die centjes naar Nintendo en dus is Niantic zelf afhankelijk van andere, nieuwe projecten om succes mee te oogsten, maar daar knelt het schoentje.
Niantic heeft tot nu toe het succes van Pokémon GO namelijk nog niet kunnen evenaren. Harry Potter: Wizards Unite werd uiteindelijk opgedoekt en ook games gebaseerd op Pikmin en Catan weten geen potten te breken.
Het resultaat is dat Niantic met hoge kosten zit en onvoldoende inkomsten om als bedrijf evenwichtig verder te kunnen, of dat is toch wat de top van de studio als reden opgeeft voor de 85 tot 90 ontslagen die nu vallen.
Ook worden verschillende projecten geannuleerd. Het gaat daarbij onder meer om Heavy Metal, een Transformers game die vorig jaar werd aangekondigd.
Door werkvolk te laten gaan en bepaalde projecten te schrappen wil Niantic het werkproces van de studio stroomlijnen, in de hoop zo het financiële plaatje gezond te houden.
Wat wil je ? Ze blijven dan ook alleen maar AR games maken. Hanke wist nog te vertellen dat er 10 games in devellopment waren.
De meeste die na ingress en pogo nog zo een spel spelen. Die zeggen : we gaan niet nog is levelen etc...
HP:WU was en kloon van pogo , pogo is een kloon van ingress.
Catan , en nu ook transformers gaan spijtig nooit het levenslicht zien.
Dat pokemon GO zo populair is, heeft alles met Pokemon te maken, en weinig met niantic. Eerlijk gezegd? POGO is leuk, het weet me nog steeds te boeien.
Maar voor een game die al 6j bestaat, zitten er van tijd tot tijd nog critical bugs in. Soms komen opgeloate bugs zelfs terug in het spel, sommige zelfs 3 a 4 keer opnieuw verschenen na "updates"
Geplaatst op 2022-07-01 07:37:42