Na Microsoft gaan nu ook Sony en Nintendo anders om met automatische verlenging van abonnementen
In navolging van Microsoft zullen voortaan ook Sony en Nintendo anders omgaan met de automatische verlenging van abonnementen. Dit als reactie op kritiek onderzoek van de Britse instantie die instaat voor de bescherming van consumenten.
De kritiek was dat er voor consumenten te weinig transparantie is omtrent de automatische verlenging van abonnementen. Consumenten zouden onvoldoende informatie krijgen en er zouden ook onvoldoende opties zijn om zelf voldoende controle uit te oefenen op abonnementen. Daardoor gebeurt het wel eens dat abonnement telkens opnieuw automatisch verlengd worden, zonder dat de consument daar weet van heeft, wat na verloop van tijd een dure rekening wordt.
Microsoft had zoals gezegd eerder al actie ondernomen en nu volgen dus ook Sony en Nintendo. Bij Sony zullen ze concreet bestaande abonnees met een inactief abonnement dat nog automatisch verlengd wordt contacteren en indien er geen reactie komt, zal het abonnement gewoon stopgezet worden zodat er geen automatische betalingen meer gebeuren. Bij Nintendo dan weer zullen voortaan geen abonnementen meer verkocht worden met de automatische vernieuwing als standaardoptie. Abonnees zullen daar voortaan dus bewust voor moeten kiezen.
De basic fit kan hier wat van leren, daar betaal je zelfs door na te annuleren.
Geplaatst op 2022-04-14 13:02:55
ANWB zelfde verhaal. Wel 6 keer met die klootzakken moeten bellen. Ergste komt nog, ik heb geen fiets of auto lol. Ze hebben me dat abonnement gratis aangesmeerd na m'n rijlessen, nooit doen dus
Geplaatst op 2022-06-22 16:08:38