DICE plant grote veranderingen voor map design van Battlefield 2042
In een uitgebreide blogpost heeft DICE veranderingen aangekondigd voor het map design van Battlefield 2042, al wordt de community vooral ook om feedback gevraagd. Er zal op vijf grote elementen gefocust worden:
1. Traversal
De grote mappen die tot 128 spelers ondersteunen zorgen ervoor dat van het ene naar het andere objective geraken soms aardig wat tijd kost, waardoor Battlefield 2042 door spelers soms al omschreven werd als een walking simulator. Hier wil men wat aan doen door bepaalde elementen op maps aan te passen. Zo zouden spawn points dichter bij objectives geplaatst kunnen worden.
2. Intensity
Momenteel kunnen potjes Battlefield 2042 erg chaotisch aanvoelen omdat de actie vaak niet geconcentreerd is in kleinere zones. Vooral in Breakthrough, dat per sector slechts twee objectives heeft, is dit een probleem. Er wordt dan ook bekeken of Breakthrough wel zou moeten blijven bestaan met 128 spelers.
3. Line of sight
DICE beseft dat de huidige maps momenteel te groot, te open en te vlak zijn, waardoor spelers vaak onvoldoende bescherming hebben en te vaak van op grote afstand neergehaald worden door snipers of voertuigen. DICE wil dan ook meer opties voorzien voor spelers om dekking te zoeken.
4. Paths
Momenteel zijn er vaak geen al te duidelijke wegen die spelers moeten volgen om naar objectives te geraken, wat voor zowel aanvallers als verdedigers nefast is, omdat de actie langs alle kanten gebeurt en weinig gefocust is. DICE wil dan ook duidelijkere paden voorzien.
5. Cover
Ter aanvulling van puntje 4 (line of sight) wil DICE in het algemeen meer cover voorzien, zodat spelers nooit in een situatie terechtkomen waarin ze langs alle kanten beschoten kunnen worden.
Wanneer al deze aanpassingen worden doorgevoerd is nog niet bekend, aangezien DICE er de nodige tijd in moet steken qua ontwikkeling. Met dezelfde principes zal overigens ook rekening gehouden worden bij nieuwe maps. Wat dat betreft stelt DICE dat grotere mappen duidelijk niet per se betere mappen zijn. De focus zal dan ook vooral liggen op het maken van goede, leuke mappen, ook als dat betekent dat ze weer wat kleiner worden.
Zit er eigenlijk nog iemand bij DICE , die bij de vorige titels ook heeft meegewerkt? Of zijn het allemaal nieuwe mensen...? Want ik heb echt de indruk dat ze het precies gewoon niet weten.
Ze lijken me niet ( of niet meer in het andere geval ) te weten wat ze juist moeten doen. Hetgeen ze zelf gedaan hebben is allemaal het tegenovergestelde van wat er in de vorige titels gedaan is, en als ze nu aanpassingen willen maken durven ze geen stappen te ondernemen zonder instructies van de community
Geplaatst op 2022-03-03 17:43:34, bewerkt op 2022-03-03 17:44:33