CD Projekt RED maakte vlak voor Cyberpunk 2077 release zélf bug montages
De gestolen data van CD Projekt RED die recent online gelekt werd, heeft al een interessante vaststelling met zich meegebracht. De studio blijkt namelijk zélf een hoop Cyberpunk 2077 bug montages in elkaar geknutseld te hebben, niet lang voor de release van de game.
Toen Cyberpunk 2077 gelanceerd werd en duidelijk werd dat de game vooral op PS4 en Xbox One een nogal belabberde kwaliteit had, duurde het niet lang of YouTube stond vol bug montages. Slechts enkele maanden voor de release echter maakten ze ook bij CD Projekt RED al zo'n video's.
Die video's (opgelet: de tweede is NSFW!) zijn nu dus online beland en tonen aan dat de ontwikkelaars heel goed wisten hoe slecht het eigenlijk met de game gesteld was. Op zich is dat echter geen nieuws, want uit getuigenissen bleek eerder al dat ontwikkelaars al lang waarschuwden voor de vele bugs, glitches en belabberde performance. Bij de top van CD Projekt echter had men hier geen oren naar en wilde men de game gewoon lanceren, waardoor het Cyberpunk 2077 fiasco zich kon ontvouwen.
Interessant is wel de vraag wat precies de bedoeling was van deze interne bug compilaties en dat is vooralsnog niet duidelijk. Werden de video's gebruikt om de top er (tevergeefs) van te overtuigen dat men meer tijd nodig had om Cyberpunk 2077 af te werken? Waren de video's een manier voor de ontwikkelaars om wat te ventileren? Zoals gezegd is daar geen duidelijkheid over, maar het is alvast interessant om te zien dat dergelijke video's intern bij CD Projekt RED bestonden.
Waarschijnlijk gebeurt dit bij wel meerdere studio's, gewoon om wat lol te hebben, want games hebben pre-release nu eenmaal vaak nog een hoop bugs, alleen is het in het geval van CD Projekt RED nogal zuur dat de pre-release bugs en glitches ook post-release nog schering en inslag waren terwijl de buitenwereld het idee kreeg dat er geen vuiltje aan de lucht was.
Is de kans niet vrij groot dat dit gewoon een compilatie is van QA footage? Wat me dus vrij normaal lijkt om te maken tijdens de ontwikkeling van een spel...
Geplaatst op 2021-06-07 13:24:41
Is ook, maar in dit geval is het gewoon olie bij het vuur omdat het spell 'verassend goed draaide' en dat ze 'niet veel bugs' waren tegengekomen.
Geplaatst op 2021-06-07 13:46:24
Is idd QA footage, maar de Q was dus duidelijk niet A ;)
Geplaatst op 2021-06-07 17:30:09
2de filmke lijken me vooral wat developer goofs te zijn, en en hoop alpha material met onozeligheden als placeholder of tests waarin de dingen niet liepen zoals gedacht.
Geplaatst op 2021-06-07 18:49:43
Niet echt heel erg verassend, de QA wordt wel vaker genegeerd zodra men in de buurt van de deadline komt. Zitten wel wat grappige bugs in de filmpjes trouwens.
Geplaatst op 2021-06-07 14:56:30