In S.T.A.L.K.E.R. 2 heeft elke NPC een eigen uniek gebit
28 maart 2021
Geschreven door Jay
GSC Game World heeft via een update video weer wat meer getoond van S.T.A.L.K.E.R. 2, zij het nog geen feitelijke gameplay. In plaats daarvan krijgen we wat character en weapon models te zien, evenals de interessante "custom teeth tool" die de ontwikkelaars gebruiken.
Via de custom teeth tool kan men elk personage in de game een eigen, uniek gebit geven, wat voor elke NPC ook een unieke glimlach oplevert. NPC's die plots met hun mond vol tanden staan wanneer ze je tegen het lijf lopen, kunnen zich dus troosten met de gedachte dat ze tenminste met hun mond vol unieke tanden staan.
» Reacties (7)
En dan binnen 3 jaar als een zot moeten crunchen om een releasedatum te halen... Hadden ze hier hun tijd niet mee verspild, ze hadden misschien al een trailer kunnen tonen.
Ik ga het gebruik van dit soort onzinnige details in AAA-games, die volgens mij *niets* bijdragen aan de spelervaring, nooit begrijpen. Pure tijd- en geldverspilling in mijn ogen.
Geplaatst op 2021-03-28 06:09:15, bewerkt op 2021-03-28 06:13:21
Maar wel een eye-catcher, dit is iets waarmee ze hun naambekendheid kunnen versterken, waarmee ze binnen de industrie kunnen opvallen, en wat op die manier dollars genereert.
Niet alle features van een game hebben de bedoeling de game zelf te verrijken.
Geplaatst op 2021-03-28 09:46:05
"Hallo, wij zijn een studio die zich eindeloos verliest in technische details met als gevolg dat onze hele planning bijna met honderd procent zekerheid in de soep zal lopen."
Dé pitch waar investeerders - zeker na Cyberpunk 2077 - voor in katzwijm vallen.
Geplaatst op 2021-03-28 13:50:51, bewerkt op 2021-03-28 13:53:22
RDR2 had ook zeer veel praat over details die de meeste niet gaan merken, denk aan horse balls. Ook heeft CB2077 ook veel last van andere dinegn gehad door bijvoorbeeld het veel van hun budget in marketing te steken en veel plotse beslissingen genomen waardoor de devs in de war geraakten (zoals plots van third person naar first person te gaan). Ook hebben de eerdere stalker games zeer veel last gehad van copy paste NPC's dus dit is ook een gerustelling in zekere zin. kan begrijpen da het vervelend is dat ze veel dingen steken in details die de meesten niet gaan merken, maar als dit betekent dat ze de andere dingen verwaarlozen is afwachten.
Geplaatst op 2021-03-28 14:29:16
De community is er al zeker mee weg
Geplaatst op 2021-03-28 14:23:54
Tegenwoordig moet je game zo'n 'onzinnig' detail hebben om te verkopen.
Ik vind het zelf toch wel een step naar de toekomst van games, dat we gegarandeerd gaan zien in volgende generaties.
Geplaatst op 2021-03-28 16:58:29
Wel eng dat dit binnen een paar jaar gewoon een must-have gaat zijn bij videogames.
Zou niet graag in de schoenen staan van de volgende generatie AAA devs.
Geplaatst op 2021-03-28 16:52:06