Alienation vernieuwt en verbetert met nieuwe patch
Alienation is, zoals ondertussen een kenmerk van Housemarque is geworden, een visueel spektakel voor hectische vuurgevechten. Echter, wat goed is, kan altijd nog beter en dus is er een eerste patch verschenen voor de twin stick shooter. Daarin worden een heleboel bugs verpletterd, maar ook wat nieuwigheden toegevoegd.
Zo kan je nu ook cores uit je wapens halen zonder dat je daarvoor dat wapen moet ontmantelen (en dus kwijt bent). Het wordt dus makkelijker om cores even te wisselen binnen verschillende wapens of om ze even te bundelen om zo betere cores te verkrijgen - iets wat voordien niet kon zonder een ontmanteld wapen. Verder kan je ook een squad creëren voor je een missie opstart. Qua respawnpunten is er ook wat gewijzigd. Reeds geactiveerde spawnpunten ontploffen zodra je een nieuw activeert, in plaats van dat het eerste terug inactief gaat staan. Verder heb je ook nog een waaier bugfixes die je hieronder kan lezen. Local co-op zou op een latere datum nog volgen.
Major fixes
- Fixed the player sometimes going through walls after teleporting
- Players no longer die if they fall off the mission area but rather get teleported to host or checkpoint restart
- Players can no longer join/invade games that they shouldn’t be able to get in because of the visibility or invasion settings
- Non-host squad members no longer spam the server with invalid messages while playing invite-only missions
- Alien cores won’t fly outside the level anymore
Minor fixes
- Bug enemy is now easier to hit
- Flamethrower hit detection improved to take account the alien size
- Purchasing PS Plus membership while the game is running will now be instantly recognized by the game when trying to access a feature requiring PS Plus instead of a wait time up to 20 seconds
- Fixed an issue with clients not being able to rejoin ongoing game if host loses network connection mid-game
- Performance improvement to Artillery strike that has the splash upgraded
- General performance improvements
- Trophy obtaining bugs that were fixed
New features
- Antti’s memorial area added to fort Itaipu
- Respawn beacon activation now creates shield around the beacon and the previously activated respawn beacon explodes
- Possibility to create a squad from battles menu screen prior to entering a mission
- Extra statistics shown in character and bestiary menu screens
- Support for Japanese, Chinese and Korean fonts
- Cores can be removed from weapons
Tweaks
- Mothership enemy level no longer scales with player level in World State 1. The enemy level will be locked to the level player was on when he first entered the Mothership
- Font tweaks mainly for the Asian fonts. This might cause layout changes in some places
- Revolver has new particle effects
- Mothership enemies in World State are now 2 levels weaker