Nieuwe game van Assassin's Creed-maker is episodische open-world game
De nieuwe game van Patrice Désilets - de man die mee aan de wieg stond van Assassin's Creed, maar ondertussen heel wat problemen heeft ondervonden - zal een episodische game zijn. Ancestors: The Humankind Odyssey wordt op dat vlak een action-adventure game, die in episodes zal worden verteld, zoals tegenwoordig wel meer games doen.
Désilets vindt echter dat er een probleem is met de hedendaagse episodische games, dat je tussen de episodes door niks om handen hebt waardoor er ook een deel van het publiek afhaakt. Dat wil hij bij zijn eigen game oplossen door voldoende activiteiten te voorzien die je kan doen naast het verhaalgedreven element. "Als jouw doel als holbewoner is om vuur te maken, dan kan je nadien gewoon in die open wereld gaan experimenteren met dat vuur, om zo te overleven en je kennis door te geven aan je kinderen", stelt hij.
De bedoeling van het spel is sowieso om de sleutelmomenten in de menselijke geschiedenis opnieuw te beleven, zoals de maanlanding en dat type zaken. Oorlog en strijd worden geen focuspunt, maar wel overleven en evolutie.