Eiji Aonuma is Zelda nog niet beu, maar wil wel vernieuwing
De laatste tijd zijn enkele berichten opgedoken die suggereren dat producer Eiji Aonuma de Zelda-reeks wat beu zou zijn. Het Japanse 4Gamer vroeg hem wat opheldering en die gaf hij ook. Blijkbaar moeten zijn uitspraken wat verkeerd vertaald of geïnterpreteerd zijn, want Zelda op zich is hij niet beu. Wel zou hij graag wat meer vernieuwing willen. "Wanneer ik zeg dat ik (het) moe ben, dan heb ik het niet over het maken van Zelda, maar eerder over hetzelfde principe dat tot nu toe steeds gebruikt is om Zelda te maken," vertelde hij.
Volgens Aonuma is er gaandeweg een traditie gegroeid voor de ontwikkeling van Zelda-games, maar volgens hem is de vraag waarom iets traditioneel zou moeten zijn. Wanneer het traditionele niet veranderd kan worden, kan men immers niets nieuws maken, en wanneer het telkens opnieuw het oude bekende, het traditionele, is, dan verliezen de games misschien wel hun unieke eigenheid. Volgens Aonuma moet dan ook nagedacht worden over wat The Legend of Zelda precies is en welke elementen men moet behouden en welke men kan veranderen.
"Iets wat traditioneel is, is vaak iets dat voorgaand werk kopieert, dus als je dat blijft doen, dan vervaagt het unieke ervan gaandeweg. Dus momenteel werken we eraan om die elementen meer en meer uniek te maken. Ik ben het dus zeker nog niet beu. Integendeel, hoe meer we het veranderen, hoe enthousiaster ik word. Iemand hebben die eerst denkt 'Huh? Is dit Zelda?', en dan 'Oh, dit is Zelda!', daar gaan we voor. Iets waar het niet uitmaakt of Link of Princess Zelda verschijnen of niet. Iets waar het niet eens uitmaakt of Zelda wel een prinses is of niet."
Aonuma vertelde voorts dat The Legend of Zelda: A Link Between Worlds en nog een andere Zelda-game volgens dit nieuwe principe worden ontwikkeld. Een van de minder traditionele punten van A Link Between Worlds is bijvoorbeeld dat je als speler zelf zal kunnen kiezen in welke volgorde je dungeons verkent.