Obsidian koestert geen wrok tegen Bethesda
Mensen die dagelijks onze front volgen, zullen zich wel nog herinneren dat Obsidian een hele tijd geleden zo'n 20 à 30 mensen heeft moeten ontslaan, ondanks het grote succes van Fallout 3: New Vegas. Net door de goede verkoopscijfers van diezelfde game waren mensen nogal verrast dat er banen werden geschrapt bij de ontwikkelaar, al kwam al snel aan het licht dat men minder werd betaald door een te lage metacritic-score, aangezien de score van Fallout 3: New vegas "maar" 84 bedroeg, terwijl er enkel een bonus zou worden uitgekeerd bij een score van 85. Niet echt een goede afloop, zeker als Bethesda wist te zeggen dat de game 300 miljoen dollar had opgebracht, slechts één maand na de release. Ondanks deze minder goede afloop koestert Obsidian wel geen wrok tegen Bethesda. Meer nog, ze zouden zelfs graag een tweede New Vegas maken.
"We praten zeer veel met Bethesda," vertelt Obsidian CEO Feargus Urquhart. "Ik denk niet dat de uitdaging [om een nieuwe game te maken] enkel moet worden toegepast op Bethesda, maar op veel publishers in het algemeen. Wat betekent al die [current] console crap bijvoorbeeld? De uitdaging in deze periode is de consoletransitie, want die is nog steeds niet aangekondigd, ook al komt die er aan. Dat creëert dus een zekere storing in de industrie. En met de toevoeging van mobile en F2P wordt het enkel maar moeilijker."
Verder zei Urquhart nog dat men zeker ideetjes heeft voor een nieuwe Fallout game, zoals bijvoorbeeld "The Boneyard" als nieuwe gebied, waardoor de game bijna een kruising zou kunnen worden tussen Fallout en The Walking Dead, door de vele radiatie in dat specifieke gebied. Todd Howard zou zelf ook geen probleem hebben met een nieuwe samenwerking, al staat er voorlopig nog niets vast.