nieuws

Activision CEO (Bobby Kotick) was baan bijna kwijt in 2013

Activision CEO (Bobby Kotick) was baan bijna kwijt in 2013
Titel

Vivendi wou vorig jaar Activision van de hand doen en wou daar uiteraard een aanzienlijke som voor vangen. Er waren ook wel geïnteresseerde partijen, maar de toenmalige (en huidige) CEO Bobby Kotick verwierp elk voorstel waarbij zijn eigen investeerdersgroep niet betrokken was, wat Vivendi uiteraard danig op de zenuwen werkte.

Er werd dan ook gesproken over een ontslag, zodat Bobby Kotick ook niet meer in de weg kon liggen van mogelijke onderhandelingen. De toenmalige CEO en CFO van Vivendi bespraken de mogelijkheid en hadden ook steun binnen Activision gevonden, maar uiteindelijk is het dus niet zo ver gekomen, want Bobby Kotick wist de deal uiteindelijk wel binnen te halen en Activision los te rukken van Vivendi – al moet hij zich daar nog voor verweren in de rechtbank omdat niet iedereen akkoord is met de handelswijze tijdens die procedure.

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!
Onderwerp: 4Gamers
0 Reacties
Populairste
Nieuwste Oudste

Nieuw op 4Gamers:

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!

Ook interessant:

coolblue 4gamers

Heeft je setup nood aan een upgrade? Ontdek de scherpste gamingdeals bij Coolblue!

Avatar melden